ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت مالی پروژه

اولین صندوق زمین و ساختمان کشور با حضور وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی در فرابورس با شعار "سقفی به اندازه سرمایه شما" راه‌اندازی شد.
اولین صندوق زمین و ساختمان کشور با حضور وزرای اقتصاد و راه و شهرسازی در فرابورس با شعار "سقفی به اندازه سرمایه شما" راه‌اندازی شد.

مراسم افتتاح تابلوی صندوق های زمین و ساختمان در فرابورس ایران با شعار "سقفی به اندازه سرمایه شما" با حضور وزاری امور اقتصادی و دارایی و راه و شهرسازی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد.
در این مراسم که هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس، شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد، عبده تبریز مشاور وزیر راه و شهرسازی و برخی از مسئولان بازار سرمایه حضور داشتند پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری نخستین صندوق زمین و ساختمان با نام "نسیم" به طور رسمی از طریق بازار سوم فرابورس ایران آغاز شد.
بر اساس این گزارش؛ قیمت اسمی هر واحد سرمایه گذاری صندوق زمین و ساختمان نسیم 10 هزار ریال است و 15 میلیون واحد از 29 میلیون و 600 هزار واحد سرمایه گذاری آن تا روز چهارشنبه 12 شهریورماه قابل پذیره نویسی خواهد بود.
صندوق زمین و ساختمان نسیم به منظور تامین مالی پروژه ای در شهرک گلستان (راه آهن) با زیربنای 13 هزار و 199متر مربع تشکیل شده و گروه سرمایه گذاری بانک مسکن، لیزینگ گستر آریا و توسعه تجارت اندیشه آریا از موسسان آن هستند که به میزان 141 میلیارد ریال آورده غیرنقدی و 5 میلیارد ریال آورده نقدی، این صندوق را تامین کرده اند و کارگزاری بانک مسکن نیز به عنوان بازارگردان صندوق زمین و ساختمان نسیم معرفی شده است.
همچنین ارزش کل این پروژه نزدیک به 38 میلیارد تومان برآورده شده و قرار است در شهرک راه‌‌آهن در قالب دو بلوک 30 واحدی مسکونی ساخته شود.
مدت برآوردی ساخت پروژه نیز بر اساس طرح تجاری ارائه شده 30 ماه است و براساس طرح توجیهی افشا شده و یا مصوبات هیات‌ مدیرا صندوق امکان فروش یا پیش‌فروش واحدهای ساختمانی صندوق وجود دارد. این در حالی است که در فرآیند فروش واحدهای ساختمانی امکان اولویت دادن به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق برای خرید واحدهای ساختمانی نیز با ترتیب مشخص وجود خواهد داشت. به این ترتیب، موسسه و متعهد پذیره نویس این صندوق شرکت گروه سرمایه ­گذاری بانک مسکن (سهامی­ عام) با تعداد 499 هزار و 900 واحد سرمایه گذاری و 98.99 درصد مالکیت است و موسسین این صندوق، شرکت توسعه تجارت اندیشه دانا و شرکت لیزینگ گستر آریا هر کدام به طور مساوی با 50 واحد سرمایه گذاری و مالکیت 0.01 درصدی هستند.
علاوه بر این، مدیر این صندوق، شرکت توسعه بازار سرمایه تهران، مدیر ساخت، شرکت عمرانی مسکن گستر، ناظر، شرکت پردیس ایران و متولی صندوق، شرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین خواهد بود در حالی که،شرکت کارگزاری بانک مسکن وظیفه بازارگردانی و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت اصول پایه فراگیر وظیفه حسابرسی این صندوق را بر عهده دارند.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر گفته بود:‌ در چهار استان تهران، مشهد، قم و شیراز راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان در مرحله نهایی قرار دارد و در گام نخست اولین صندوق در استان تهران را‌ه‌اندازی می‌شود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48