ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
روش های ساخت

شیوه جدید نظارت بر پل‌های معیوب
سامانه جدید بابک معاونی و تیم علمی‌اش در دانشگاه تافتز آمریکا از حسگرهای بی‌سیم و ربات‌های پرنده بهره می‌برد که به مقامات در نظارت بر شرایط پل‌ها در زمان واقعی کمک می‌کند.

گزارشات اخیر دولت اوباما نشان می‌دهد از هر چهار پل در ایالات متحده یک پل نیازمند تعمیر است و در غیر این صورت نمی‌تواند ترافیک خودروها را پوشش دهد. در حال حاضر نظارت بر پل‌ها توسط تیمی از مهندسان صورت می‌گیرد که فرآیندی خطرناک و کند محسوی می‌شود زیرا حتی باتجربه‌ترین مهندسان نیز ممکن است ترک‌هایی را در سازه‌های پل نادیده بگیرند.

در سیستم شناسایی جدید که توسط بابک معاونی، دانشیار مهندسی محیط و عمران دانشکده مهندسی دانشگاه تافتز در حال طراحی است، حسگرهای هوشمند به صورت مداوم به ستون‌ها و مفاصل پل‌ها متصل می‌شوند. هر حسگر به طور پیوسته ارتعاشات را ضبط و سیگنال ضبط‌شده را پردازش می‌کند و تغییرات حاصله در پاسخ ارتعاشات می‌تواند نشان‌دهنده آسیب‌ باشد.

معاونی هم‌اکنون در حال طراحی این سیستم بی‌سیم است که از ربات‌های پرنده خودکار در نزدیکی حسگرها استفاده می‌کند. این ربات‌ها داده‌ها را جمع‌آوری و تصاویر دیداری از شرایط پل تهیه می‌کند. ربات‌های پهپادمانند سپس داده‌های دریافتی را به نقطه جمع‌آوری مرکزی جهت تحلیل مخابره می‌کنند. فناوری معاونی و تیم علمی‌اش در نظارت بر پل‌ها و شناسایی دقیق پل‌های در معرض خطر کارآمد خواهد بود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46