ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معماری و شهرسازی

انتشار برخی جزئیات مسکن حمایتی
عضو کمیسیون عمران مجلس با تشریح جزئیات طرح مسکن حمایتی وزارت راه و شهرسازی، گفت: صدای واحدی از وزارت راه و شهرسازی در خصوص بخش مسکن به گوش نمی‌رسد.

علیرضا خسروی افزود:‌ وزارت راه و شهرسازی طرحی را در رابطه با مسکن حمایتی به مجلس ارائه کرده که در قالب آن واحدهای مسکونی با مساحت 75 متر ساخته می‌شود. وی با اشاره به این‌که موضوع مسکن اجتماعی در قانون آمده است، اظهار کرد: بر اساس طرحی که در ارتباط با مسکن حمایتی از سوی وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه شده، متراژ استاندارد مسکن حمایتی 75 متر مربع تعیین شده است.

وی با بیان این‌که قیمت این واحدهای مسکونی در کشور 190 میلیون تومان برآورد شده است، ادامه داد: به‌عبارت دیگر هر متر مربع مسکن حمایتی حدود 2.5 میلیون تومان است. عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این‌که وزارت راه در این طرح مسکنی تسهیلات 95 تا 100 میلیون تومانی را در نظر گرفته، تصریح کرد: میزان اقساط ماهانه این طرح نیز 1.7 تا 3.2 میلیون تومان است.

خسروی با بیان این‌که اقساط سنگین مسکن حمایتی یکی از اشکالات این طرح است، خاطرنشان کرد:‌ بهترین راهکار برای بخش مسکن کشور، مسکن مشارکتی است که در قالب آن قیمت زمین و جواز در آن حذف می‌شود. در این طرح که تجربه موفقی در بسیاری از کشورها از جمله مالزی است با مشارکت بخش خصوصی واحدهای مسکونی ساخته می‌شود که 25 درصد آن تحت تملک سازنده قرار می‌گیرد. 25 درصد در اختیار دولت قرار داده می‌وشد و 50 درصد بقیه نیز با قیمت‌تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

وی با یادآوری این‌که کشورهایی مانند انگلیس و استرالیا از نیز روش مسکن مشارکتی استفاده می‌کنند، گفت:‌ بهترین گزینه برای اجرای مسکن اجتماعی در ایران بافت‌های فرسوده است، اما متاسفانه اشکال این است که صدای واحدی از مجموعه وزارت راه و شهرسازی به گوش نمی‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که مسئولان این وزارتخانه یکسال است که رفته‌اند تا طرحی را برای مسکن ارائه دهند، گفت: در حالی مسکن اجتماعی در مرحله تئوری قرار دارد که مسکن حمایتی را طرح کرده‌اند.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49