ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معماری و شهرسازی

تهران در حال تبدیل شدن به جولانگاه معماری رومی

دبیر سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر گفت: تهران در حال تبدیل شدن به جولانگاه معماری رومی است که اگر فکر درستی به حالش نشود هیچ میراثی برای آیندگان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقداد شریف دبیر سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر در نشست خبری  این همایش با انتقاد به عدم اهمیت به معماری در ایران اظهار داشت: امروز زمان مناسبی برای بررسی مسائل معماری است که جامعه ایران با آن درگیر است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون مسائل و مشکلات معماری در کشور بررسی نشده است افزود: همایشی که قرار است در تاریخ 23 و 24 اردیبهشت با حضور «پیتر آیزنمن» معمار برجسته آمریکایی برگزار شود، راهکار و روش مناسبی برای  ورود ایران به گفتگوی معمارانه با جهان است.

مقداد این همایش را زمان مناسبی برای ارتقای سطح معماری کشور دانست و ادامه داد: تهران روزی به عنوان مدرسه معماری جهان به شمار می‌آمد و یکی از تاثیرگذارترین جوامع در معماری جهان بوده است که در حال حاضر وضعیت نگران کننده‌ای دارد.

وی با انتقاد به نماهای رومی و فاقد اندیشه در شهر تهران ادامه داد: آیا امروز یک توریست با قدم زدن در خیابان‌های شمال شهر تهران احساس می‌کند در ایران قدم می‌زند؟ تهران در حال تبدیل شدن به جولانگاه معماری رومی است که اگر فکر درستی به حالش نشود هیچ میراثی برای آیندگان نخواهیم داشت.

دبیر سومین همایش بین‌المللی معماری معاصر تصریح کرد: اگر امسال می‌خواهیم قدمی در راستای فرهنگ کشور برداریم باید از معماری شروع کنیم و به دانشجویان و جوانان اجازه شکوفا شدن دهیم.

وی با اشاره به چالش‌های معماری ایران گفت: تبدیل خانه به مسکن و سپس یک کالا برای تجارت ضربه جبران ناپذیری به بدنه فرهنگی کشور وارد کرد همچنین عدم آگاهی عمومی و عدم آشنایی جامعه با معماری یکی از ریشه‌دارترین مشکلاتی است که در جامعه موجب بروز اختلال در روند معماری ایران شده است.

مقداد با تاکید بر اینکه باید بستری برای حضور جوانان در جریان معماری کشور فراهم شود افزود: باید کار را از بساز و بفروش‌ها گرفت و به دست جوانان تحصیل کرده، خلاق و با ذوق داد و به این طریق سطح معماری را در کشور ارتقا دهیم و خوراک مناسب به مردم دهیم.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46