ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب خواندنی

تقدیم کتاب دکتر قدیری ابیانه به افاغنه و اقشار مختلف کشور

این کتاب را تقدیم می‌کنم به کارگران افغانی مقیم ایران، که بدون مجوز کار، بدون هیچ حمایت و پشتیبانی و علی‌رغم همه موانع، با همت و کار و تلاش شبانه‎روزی خویش همگی شاغل بوده و از کارگر ساده به استاد کار و پیمانکار تبدیل شده اند و حجت را بر جوانان ایرانی که در انتظار حمایت و امکانات، بیکار نشسته‎اند، تمام کردند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به آن دسته عظیم از کارکنان دستگاه‎های حکومتی که مطابق با آخرین ارزیابی منتشره از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط ساعت مفید کاری در ادارات را به 22 دقیقه در روز کاهش داده‎اند و بدون اینکه توجه کنند، در حالی که حقوقشان از جیب ملت تأمین می‎شود، از انجام وظیفه خویش طفره می‎روند و ارباب‌رجوع را در ادارات سرگردان و از انجام سریع امور آنان پرهیز و کارهای امروز را به فردا موکول می‎کنند، تا شاید با مطالعه این کتاب دچار وجدان درد شوند و تغییر مثبتی در رفتار کاری‎شان حاصل شود.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به تهیه‎کنندگان، کارگردانان و نویسندگانی که از کار و تلاش به عنوان خرکاری و سگ‌دویی نام می‎برند تا یا حرفه خود و یا سبک ضدفرهنگی نویسندگی و تولیدات خویش را تغییر دهند.

این اثر را تقدیم می‎کنم به مسولان حکومتی و نیز به دولت مردان و نیز نامزدهایی که در ایام انتخابات، بی‌جهت بر توقعات مردم از بودجه عمومی دامن می‎زنند و وعده‌های نشدنی می‎دهند، بدون اینکه بگویند هزینه‎های تحقق چنین وعده‌هایی از کجا تأمین می‎گردد، تا شاید از توهم خود و یا فریب مردم دست بردارند و به جای دادن وعده‎های خدمات از منابع خیالی، برنامه‎هایی را برای تولید ثروت در کشور و افزایش اقتدار ملی ارائه کنند..

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانشجویانی که خود را بخشی از «صورت مسئله» دانسته، انتظار دارند که برایشان شغل ایجاد شود تا شاید خود را به جای «صورت مسئله»، «بخشی از راه‏حل» بدانند و طوری درس بخوانند که بتوانند بدون انتظار کمک و امکانات دولتی برای خود و برای آنان که به دانشگاه راه نیافته‏اند، شغل ایجاد کنند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به اساتیدی که دانشجویانی را تربیت می‌کنند که بعداً از ضعف آنان در مصادر مدیریتی و کارشناسی انتقاد می‌کنند تا شاید همت بیشتری در آموزش و تربیت نیروها به کار گیرند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به دانش‎آموختگانی که به محض پیشنهاد بهتر کاری از سوی کشورهای خارجی، حتی از سوی دشمنان ملت ایران، به آن لبیک گفته، ملت خویش را از خدمات خویش محروم می‎کنند و مسبب عقب‎افتادگی‎های کشور می‎شوند تا شاید عرق ملی و دینی آنان به جوش آید و خدمت به ملت و کشور خویش را بر خدمت به دشمنان بیگانه ترجیح دهند.

این کتاب را تقدیم می‎کنم به صاحبان سرمایه که به جای سرمایه‎گذاری در اموری که ثروت جدیدی برای کشور تولید کند، سرمایه خود را در دلالی‎های بی‌جا و «جابه‎جایی ثروت» به نفع خویش هزینه می‎کنند تا شاید به خود آیند و راه و روش خویش را تغییر دهند و سرمایه‎های خویش را در جهتی به کار گیرند که هم خود از آن منتفع شوند و هم کشور را از واردات بی‌نیاز کرده، بر تولید ملی بیفزایند.

و در پایان این کتاب را تقدیم به مردمی می‎کنم که تصور می‎کنند با اتکا به درآمدهای عمومی کشور می‏توان معیشت، مسکن، اشتغال و رفاه عمومی را تأمین کرد، تا از این توهّم خارج شوند و ایران را از مقام دومی تنبلی اجتماعی جهان خارج کنند.



این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 45