ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
امور تحصیلی

آموزش آنلاین رایگان دانشگاه صنعتی شریفH

هدف و آرمان

هدف مکتب خونه در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه ی فارسی زبانان است. ما اعتقاد داریم که هیچ کس نباید به خاطر هیچ چیز از لذت یاد گرفتن محروم شود. نباید سن و سال یا مکان و موقعیت و امکانات مالی افرادی را از یاد گرفتن و موفقیت باز دارد.

مکتب خونه بنا دارد تا بستری نرم افزاری مناسبی بسازد که در آن هر کس بتواند یاد بدهد و یاد بگیرد. اگر آموزگار هستید بتوانید کلاس خود را ایجاد کنید و به هزاران دانش آموز از سرتاسر جهان یاد بدهید و اگر دانش آموز هستید در کلاس های دلخواهتان شرکت کنید و درباره ی هزاران موضوع یاد بگیرید.

رایگان بودن و عام المنفعه بودن

مکتب خونه یک بنیاد عام المنفعه با اهدافی بلند پروازانه است. مکتب خونه کاملا بر پایه ی کمک های مادی و معنوی افراد خیر خواه اداره می شود. ما گروه بسیار کوچکی هستیم اما از کمک های بی دریغ افراد زیادی استفاده کرده و خواهیم کرد تا بتوانیم فردایی روشن تر بسازیم.

مزیت های آموزش آنلاین

خوشبختانه در حال حاضر فناوری با ما همراه شده است. رایانه و اینترنت امروز این امکان را می دهد که شما در هر جا و هر زمان که بخواهید هر چه را دوست دارید فرا بگیرید. شما می توانید بر اساس سرعت مورد نیاز خود و بر اساس میزان علاقه و زمانی که دارید از امکانات مکتب خونه استفاده کنید.

کلاس های ما

ویدیو های آموزشی

محتوای اصلی کلاس ها به صورت فیلم هایی است که هر کدام به موضوعی خاص می پردازند. این فیلم ها برای کلاس های قدیمی یک جلسه از یک کلاس دانشگاهی و برای کلاس های جدید به یک موضوع از درس می پردازد.

انجمن

انجمن به دانش جویان این امکان را میدهد که درباره ی موضوعات مختلف هر کلاس به سوال و جواب بپردازند. در واقع بخش قابل توجهی از سوالات دانش جویان در انجمن ها به وسیله ی دانش جویان دیگر پاسخ داده می شود.

آزمون بعد از هر درس

بر اساس مطالعات انجام شده، پاسخ دادن به یک سوال بعد از یاد گیری یک مطلب، کمک بسیار زیادی به تثبیت آن موضوع در ذهن می کند. در مکتب خونه این امکان وجود دارد که آموزگاران در هر مقطعی از هر ویدیو یک سوال چند گزینه ای مطرح کنند.

امکان ثبت نام در کلاس

دانش آموزان می توانند در هر تعداد کلاس که بخواهند ثبت نام کنند و از محتوای آن کلاس به صورت رایگان و بدون محدودیت استفاده کنند.

فایل ها و لینک های مربوط

فایل ها و لینک های مربوط به آن موضوع شامل اسلاید یا جزوه مربوط به هر ویدیو در کنار آن قابل دسترس است.

دانشگاه صنعتی شریف

بخش وسیعی از محتوای مکتب خونه با همکاری و اجازه ی دانشگاه شریف تهیه شده است. دانشگاه شریف با این کار به مکتب خونه کمک می کند تا امکان استفاده از درس های یکی از بهترین دانشگاه های ایران را برای دانشجویان در سراسر جهان فراهم کند. این درس ها شامل بهترین کلاس ها در دانشکده های ریاضیات و فیزیک دانشگاه شریف است که با تلاش دانش جویان و اساتید این دانشگاه ضبط شده است. مالکیت معنوی این محتواها متعلق به دانشگاه شریف است و مکتب خونه فراهم کننده ی بستری است برای گسترش دسترسی این دروس.

درس های داوطلبانه

بخش دیگری از محتوای مکتب خونه از طریق آموزگاران دیگری تهیه می شود که بدون چشم داشتی عاشق یاد دادن هستند. در حال حاضر درس الکترونیک 1 در مکتب خونه قرار دارد و به زودی درس های بیشتری از این دست در موضوعات مختلف به مکتب خونه اضافه خواهد شد.

خان اکادمی

بخشی از محتوای مکتب خونه را ویدیوهای خان آکادمی درباره ی ریاضیات، علوم و علوم مالی تشکیل می دهد. مکتب خونه این کار را برای تسهیل دسترسی به این محتوا برای کاربران ایرانی انجام می دهد.

دوستان

کلاس درس

هدف کلاس درس فراهم کردن آموزش رایگان و باکیفیت برای تمامی فارسی‌زبانان است. کلاس درس بر این باور است که آموزش نه محدود به آن چیزی است که در مدارس سراسر جهان به دانش‌آموزان آموخته می‌شود و نه محدود به سن، جنس یا طبقه‌ی خاصی از جامعه. کلاس درس همچنین شریک آموزشی «خان آکادمی» است و بخش بزرگی از ویدیوهای فارسی این موسسه را فراهم می کند.

تخته سفید

تخته سفید سایتی است برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهای آموزشی. تخته سفید با تمرکز بر ارایه سرویس برای کاربران با سرعت اینترنت پایین طراحی شده است.


گروه


گروه اجرایی

محسن هجرتی

محسن بنیان‌گذار و مدیر اجرایی مکتب خونه است. محسن مسئول مدیریت و برنامه ریزی تمام فعالیت‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مکتب خونه است. او فارغ التحصیل رشته‌ی ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی دکتری علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا – ایرواین است.

حامد طباطبایی یزدی

حامد بنیان‌گذار و مدیر فنی مکتب خونه است. او مسئول برنامه ریزی برای تولید و توسعه تکنولوژی‌های مکتب خونه است. در موارد نادری که مشکلات فنی پیش می‌آید باید به دنبال حامد بگردید. او فارغ التحصیل مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف و کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر از دانشگاه تورنتو است.

علی معین

علی مسئولیت درس های گروه مهندسی برق دانشگاه شریف را به عهده دارد. علی به همراه دوستان زیادی در دانشکده برق دانشگاه شریف بی چشم داشت تمام مراحل تولید و آماده سازی کلاس ها را به عهده دارند. او فارغ التحصیل دانشکده برق دانشگاه شریف و دانشجوی دانشکده‌ی برق دانشگاه برکلی است.

امیرحسین مسندی

امیر حسین مدیر محتواهای مکتب خونه است. امیر حسین مسئولیت برنامه ریزی و اداره‌ی محتواهای مکتب خونه را دارد. او کسی است که درس های جدید را اضافه می کند و مطمئن میشود که محتوای سایت کامل و صحیح است. او فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی برق از دانشگاه تهران و فوق لیسانس مدارات فرکانس بالا دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا هست.

علی محمد ربانی

علی محمد مدیر پروژه و برنامه نویس مکتب خونه است. او مسئول توسعه پروژه‌های نرم افزاری و زیرساختی مکتب خونه است که به شما امکان می دهد در همه جای دنیا با بالاترین کیفیت و سرعت از مکتب خونه استفاده کنید. علی محمد فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه واترلو است.

علی اسلامی فر

علی اسلامی فر مسئول طراحی تجربه کاربری و واسط کاربری (UI/UX) مکتب خونه است. وظیفه‌ی علی ایجاد بهترین و لذت بخش ترین تجربه‌ی یادگیری همراه با خوشحالی برای شماست. علی فارغ التحصیل دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف است و الان در دانشگاه ایالتی آریزونای آمریکا مشغول به تحصیل در رشته طراحی بصری ارتباطات هستش و عضوی از گروه تحقیقاتی در زمینه "طراحی محیط های آموزشی" می‌باشد.

حسین رستگار مقدم

حسین برنامه نویس مکتب خونه است. او مسئول برنامه نویسی بخش های مختلف نرم افزارهای مکتب خونه است که باعث می‌شود قابلیت‌های مختلف سایت مکتب خونه بی نقص کار کند. حسین فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی و دانشجوی علوم کامپیوتر است. همچنین او برنامه نویس ارشد بخش مجلات دانشگاه بقیة الله نیز می باشد.

همیاران مکتب خونه در پاییز ١٣٩١

بدون کمک این دوستان مطمئنا درس های نیمسال پاییز ١٣٩١ در مکتب خونه قرار نمیگرفت. این دوستان تمام تلاش خود را میکنند تا ساعتی را که در کلاس هستند را با دیگران تقسیم کنند. فیلم برداری از کلاس کار سخت و دشواریست، ولی این عزیزان از هیچ کمکی برای گسترش دانش دریغ نمیکنند.

زهرا هجرتی، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف
بهاره مصطفی زاده، دانشجویی کامپیوتر، دانشگاه شریف
سید فواد مطهری، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف
پیمان دوستی، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف
امین صفدری، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف
آناهیتا خلیل زاده، دانشجویی برق، دانشگاه شریف
علی رازقی، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف
محمد حسین حکیمی، دانشجویی فیزیک، دانشگاه شریف

همراهان داوطلب

همچنین ما در مراحل مختلف از یاری عده ی زیادی از دوستانمان بهره مند شده ایم. مکتب خونه به همراهی دوستان زیر افتخار می کند.

ایمان قطبی، دانشجوی فوق لیسانس الکترونیک، دانشگاه تهران
حمید خطیبی، دانشجوی دکتری الکترونیک، دانشگاه کرنل
امین صادقی، دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر، دانشگاه ایلینویز
صالح حقایق، دانشجوی دکترای مدیریت، دانشگاه منچستر
ندا صباغ پور، دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر، دانشگاه امیرکبیر
عطیه حسینی، دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر، دانشگاه پیام نور
سپیده سرچی، دانشجوی دکترای عمران، دانشگاه کالیفرنیا-ایرواین
زهرا هجرتی، دانشجوی کارشناسی فیزیک، دانشگاه شریف
حسین غفاری، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم مالی، دانشگاه تهران
صادق داوودی، دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک، دانشگاه تورنتو
هادی لاری، کارشناسی ارشد علوم مالی، دانشگاه لوند سوئد
سیما شهامفر، کارشناس زبان شناسی، دانشگاه تبریز
امید حاتمی، دانشجوی دکترای ریاضیات، دانشگاه کمبریج
احمد محمودی، دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر، دانشگاه براون (Brown)
مهدی کلایه، دانشجوی دکترای علوم کامپیوتر، دانشگاه فلوریدا
آیدا آرمان مقدم، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق، داتشگاه صنعتی امیرکبیر
فاطمه سادات هجرتی، دانشجوی کارشناسی زیست شناسی، دانشگاه تهران
مریم توکل، دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی، دانشگاه تهران
احسان فراهانی، کارشناسی کامپیوتر، دانشگاه آزاد ملایر
فاطمه محمدی، کارشناسی گرافیک، دانشگاه الزهرا
سامان یحیایی، کارشناسی طراحی فرش، هنر و معماری اردکان یزد
نوید قاسمی، کاردانی برق، دانشگاه علامه رفیعی قزوین
محمدعلی اکبری، MBA، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
منوچهر صدری خانلو، MBA، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
سید حسین مرتضوی، دانشجوی دکتری مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه تورونتو
حسین قاسم زاده، MBA، دانشگاه تورونتو

http://maktabkhooneh.org



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46