ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
امور تحصیلی

روش نگارش و تمپلت Cover Letter درخواست شغل دانشگاهی خارج از ایران

امروز 23 نوامبر 2012، سوم آذرماه 1391، یکی از پژوهشگران محترم که دارای مدرک Post Doctorate بوده و می خواست برای شغل جایگاه معاونت آموزشی یکی از دانشگاه های کانادا درخواست بفرستد از من تقاضا کرد که نامه Cover Letter ایشان را مشاهده و نظرات اصلاحی ام را روی این نامه به ایشان اعلام نمایم. من هم این فرصت را غنیمت دانسته و تصمیم گرفتم که باتوجه به آنکه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا تمایل به ارسال درخواست شغل های دانشگاهی و پژوهشی در دانشگاه های بین المللی دارند، نکاتی آموزشی و مهم را درزمینه روش تهیه چنین نامه ای که بسیار مهم است نگارش کنم و درعین حال نمونه و تمپلتی آماده از چنین درخواست نامه ای را هم منتشر کنم که انشاء الله مورد استفاده پژوهشگران محترم قرار بگیرد.

لازم به توضیح است که معمولا در هنگام ارسال چنین درخواستهایی لازم است که فایلهای زیر را ازطریق ایمیل یا سیستم Online Application و یا ازطریق پست به مقصد ارسال کرد. البته ممکن است بسته به مورد تفاوتهایی هم باشد:

یک: فایل درخواست یا تقاضای شغل،‌ که تحت عنوان Cover Letter شناخته می شود.

دو: فایل Application Form، که معمولا فایلی است که توسط وبسایت دانشگاه دانلود می کنید و آن را تکمیل می کنید. گاهی هم چنین فایلی لازم نیست و صرفا فایل کاور لتر کافی است.

سه: فایل سابقه فعالیتهای علمی و پژوهشی تحت عنوان CV و یا Academic CV

چهار: سایر فایلهای مورد لزوم منجمله اسکن دیجیتال آخرین مدرک دانشگاهی، اسکن دیجیتال جوایز علمی مهم،‌اسکن دیجیتال تقدیرنامه های علمی مهم و غیره.

ولی آنچه موضوع این مطلب امروز است، روش تهیه Cover Letter است. 

کاور لتر برای درخواست شغل آکادمیک ازاهمیت زیادی برخوردار است و بطور مستقیم توانایی های عملی یک متقاضی را در احراز شرایط شغل مورد نظر نشان می دهد.

توصیه می شود که کاور لتر ترجیحا در طی سه پاراگراف و معمولا درنیم تا سه چهارم صفحه نوشته بشود. بنابراین نگارش این نامه خیلی مهم است و حتما توصیه می شود که این نامه بعد از آنکه تهیه گردد حتما توسط ویراستار انگلیسی الاصل ویرایش بشود.

دراولین پاراگراف، متقاضی به موضوع تقاضای شغل اشاره کرده و خودش را بصورت مختصر معرفی کرده و تمایلش را به اشغال کردن این جایگاه علمی اعلام می کند. در دومین پاراگراف، متقاضی به سابقه های علمی و پژوهشی خود که مستقیما مرتبط با موضوع شغل مورد نظر است اشاره می کند. البته باید به عمده ترین و مهمترین ها اشاره بکند و طولانی گویی نکند. و نهایتا به الحاق کردن فایلهای تکمیلی ( منجمله Cv ) اشاره کرده و در پاراگراف سوم هم از سازمان یا دانشگاه مورد نظر پیشاپیش تشکر می کند که تقاضای ایشان را بررسی خواهند کرد و اعلام می کند که درصورت نیاز به اطلاعات تکمیلی درخدمت خواهد بود.

و اما در اینجا نمونه ای را بصورت تمپلت آماده تهیه کرده ام که می توانید از آن استفاده کنید. لازم به توضیح است که کلماتی را که با حروف بزرگ انگلیسی شبیه AAA , BBB, RRR, SSS و غیره درداخل این متن استفاده کرده ام مواردی است که باید بسته به مشخصات خودتان و مشخصات شغل مورد نظر جایگزین نمایید.

انشاء الله در آینده درزمینه سایر مکاتبات آکادمیک که دارای نقشی مهم در آینده علمی و شغلی پژوهشگران محترم خواهد داشت نیز مطالب دیگری منتشر خواهم کرد، منجمله نحوه تهیه کاور لتر برای درخواست پذیرش ادامه تحصیل کارشناسی ارشد یا دکترا و یا پسا دکترا و یا روش استاندارد و صحیح تهیه CV آکادمیک، روش صحیح نگارش متن Statement of research interest و سایر موارد مشابه.

لازم به ذکر است که متن زیر ممکن است بسته به نوع Broweser شما دجار درهمریختگی هایی ازنظر اول و انتهای سطر و جایگاه مناسب ویرگول و نقطه باشد.

 

 

 

Dear Sir/Madam,

In response to your advertisement on AAA I am writing to apply for the job BBB at CCC. I enthusiastically look forward to putting my knowledge and experience into practice in the DDD. I believe that requirements you specified are closely related to my education, experience and qualifications and I could make a valuable contribution to EEE in this position.

I have a FFF degree, and I have GGG years of experience in HHH, JJJ, and KKK as well as LLL. I am Editor In-Chief of MMM and member of NNN. I have also an extensive track record of producing research papers and publishing them in reputable international journals. In addition, I have received two eye catching scientific awards: PPP and QQQ. Enclosed is a copy of my CV which more fully details my qualifications for the position. I also attached seven of my published articles that are directly related to RRR. I have also attached my SSS degree.

Thank you for considering me for this position, and I look forward to the opportunity to meet you and discuss my work experience in greater detail. In the meantime, if you have any questions I would be glad to provide any additional information needed. 

Bests,

My Name

 

Date: (e.g.: 23.November.2012) 

Enclosures:

  • Cover letter (This File)
  • CV
  • Sample articles: Files NO.1-7
  • Scientific Awards: Files No. 8-10
  • Doctoral degree: File No. 11

 
نقل از سایت دکتر مهرداد



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46