ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
معرفی افراد موفق

فهرست ثروتمندان سال 2013
"اینگوار کامبراد" 87 ساله مالک فروشگاه های زنجیره ای آیکِیا (IKEA) با ثروت و دارایی 51.4 میلیارد دلار در جایگاه های پنجم جای گرفت. کامبراد کار خود را با دستفروشی کبریت در سن 5 سالگی آغاز کرده بود.
نام و مشخصات 10 فرد دارای بیشترین ثروت جهان در سال 2013 اعلام شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الرای کویت، براساس این فهرست، بیل گیتس بنیانگذار شرکت مایکروسافت در آمریکا دوباره به جایگاه پولدارترین فرد جهان بازگشت.




ثروت فعلی گیتس حدود 77.2 میلیارد دلار اعلام شده که نشان دهنده افزایش 16 درصدی نسبت به سال گذشته میلادی است.

شرکت مایکروسافت منبع تنها بخشی از ثروت بیل گیتس است. براساس آمارهای موجود، درآمدهای حاصل از شرکت مایکروسافت، فقط یک چهارم از ثروت و درآمد بیل گیتس را تشکیل می دهد.





در مقابل، "کارلوس سلیم الحلو"  بازرگان 73 ساله لبنانی تبار مکزیک با از دست دادن جایگاه خود در صدر این فهرست، به جایگاه دوم تنزل یافت. ثروت این بازرگان در سال 2013 رقم 71.6 میلیار دلار را ثبت کرد.




جایگاه سوم در فهرست پولدارترین انسان های جهان در سال 2013 متعلق به امانیکو اورتیگا 77 ساله مالک 59 درصد از سهام فروشگاه های زنجیره ای زارا بود. ثروت این فعال اقتصادی 63.3 میلیارد دلار برآورد می شود.

 


بازرگان برجسته "وارن بافت" هم با ثروت 59.7 میلیارد دلاری در جایگاه چهارم فهرست قرار گرفت.



"آینگوار کامبراد" 87 ساله مالک فروشگاه های زنجیره ای  آیکِیا (IKEA) با ثروت و دارایی 51.4  میلیارد دلار در جایگاه های پنجم جای گرفت. کامبراد کار خود را با دستفروشی کبریت در سن 5 سالگی آغاز کرده بود.



در کنار جایگاه ششم هم نام چارلز کوچ 78 ساله رئیس هیات مدیره شرکت صنعتی کوچ ثبت شد. او مالک 48 درصد از سهام این شرکت است و 46.4 میلیارد دلار دارایی دارد که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش 6.3 میلیارد دلاری را نشان می دهد.



برادر کوچ هم به نام دیوید 73 ساله مالک 42 درصد از سهام شرکت صنعتی کوچ با ثروت 46.4  میلیارد دلار در رتبه هفتم فهرست پولدارترین افراد جهان قرار دارد.



در رتبه هشتم هم، لری الیسون بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت اوراکل آمریکا با ثروت 39.9 میلیارد دلاری جای گرفته است. او تحصیلات دانشگاهی ندارد.


تنها زن در فهرست پولدارترین افراد جهان هم در رتبه نهم این فهرست قرار دارد بیوه یکی فرزندان بنیانگذار فروشگاه های "وول مارت" با ثروت 39.4 است که افزایش 9.7 میلیارد دلاری را ثبت کرده است. این زن در سال 2005 میلادی از همسرش 12.2 درصد از سهام فروشگاه های زنجیره ای وول مارت را به ارث برد.



در پایان فهرست  هم سام وول


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48