ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.16 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب خواندنی

سازمان ملل به دنبال بهره مندی از فناوری‌های فضایی برای کاهش ریسک بلایای طبیعی است
نماینده سازمان ملل:
تلاش جهانی برای استفاده صلح آمیز از فضای ماورا جو
نماینده سازمان ملل در امور ماورای جو تلاش برای استفاده صلح آمیز از فضای ماورا جو را از اولویت‌های این دفتر نام برد و گفت: در این راستا درصدد هستیم تا کشورهای عضو با بهره مندی از فناوری‌های فضایی اقدام به کاهش ریسک بلایای طبیعی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مزلان عثمان در حاشیه بازدید از سازمان فضایی در جمع خبرنگاران وظیفه این دفتر را انجام فعالیت‌های صلح جویانه از فضای ماورای جو دانست و افزود: از این رو نشست‌ها و همایش‌هایی را با حضور اعضا برای تبادل نظر در زمینه استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو برگزار می‌کنیم.

نماینده سازمان ملل در امور ماورای جو ادامه داد: در خلال این نشست‌ها قوانینی در زمینه استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو تصویب می‌شود و 15 کشور عضو نیز ملزم به رعایت این قوانین هستند.

وی دسترسی کشورهای عضو به ویژه کشورهای درحال توسعه از فناوری‌های فضایی را از دیگر خدمات این دفتر نام برد و اظهار داشت: در همایش‌هایی که برگزار می‌شود سعی خواهد شد که کشورهای در حال توسعه از فناوری‌های فضایی بهره مند شود از این رو اقدام به ایجاد دفاتر حامی منطقه‌ای کردیم که متشکل از 15 کشور می‌شود و ایران یکی از کشورهای عضو است.

عثمان، کاهش ریسک بلایای طبیعی را از دیگر خدمات این دفتر نام برد و خاطر نشان کرد: در قالب ملاقات‌هایی با کشورهای عضو سعی می‌کنیم تا خدمات خود را در این زمینه ارائه کنیم.

وی همچنین در خصوص تخطی کشورهای عضو در استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو گفت: این دفتر قدرت اجرایی در این زمینه ندارد ولی در صورت مشاهده چنین مواردی سعی می‌شود با بحث‌های علمی آن کشور را قانع کند.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 42