ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی

کاربرد بتن غلتکی به جای آسفالت: یک روش پیشنهادی برای زیر ساختهای مسکن مهر

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: هنوز استفاده از رویه بتن غلتکی در ساخت مسکن مهر به درصد قابل توجهی نرسیده‌ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد شکرچی‌زاده در پاسخ به ایسنا مبنی بر استفاده از رویه بتن غلتکی در ساخت واحدهای مسکن مهر اظهار کرد: برخی شرکت‌های اجرایی برای این کار اقدام کرده‌اند اما هنوز به درصد قابل توجهی از استفاده از این رویه بتنی نرسیده‌ایم.

به گفته وی نحوه استفاده از این رویه بتنی به گونه‌ای است که به سرعت خشک می‌شود و ترک می‌خورد؛ بنابراین باید در اجرای این رویه ملاحظاتی صورت گیرد.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این‌که برخی شرکت‌ها برای استفاده از این رویه بتنی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: با توجه به افزایش قیمت قیر و مصرف تولید سیمان در کشور امیدواریم بتوانیم بخش قابل توجهی از رویه‌های مورد استفاده را در راه و مسکن مورد استفاده قرار دهیم.

افزایش 2 برابری عمر آسفالت جاده‌ها با استفاده از رویه بتنی غلتکی

شکرچی‌زاده در پاسخ به ایسنا درباره عمر مفید آسفالت جاده‌ها نیز گفت: عمر مفید جاده‌ها و آسفالت‌ها به دلیل نداشتن این امکانات کم است.

وی افزود: نوع مواد و رویه‌های آسفالتی اگر با کیفیت مناسب استفاده شود با مقاومت بیشتری همراه خواهد بود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: این بتن غلتکی برای آب و هوای بسیار گرم و سرد مناسب است که اگر این رویه‌ها بر آسفالت‌ها کشیده شود عمر مفید آن‌ها به 20 سال می‌رسد.

شکرچی‌زاده با تاکید بر رسیدن به برنامه بتن 1404 در میان کشورهای دیگر افزود: اکثر سازه‌های بتن در کشور به 30 تا 35 مگاپاسکال قدرت می‌رسد که در کشورهای منطقه و پیشرفته این میزان بیش از 200 مگاپاسکل است.

وی درباره بهینه سازی مصالح ساختمانی نیز اظهار کرد: برنامه‌های مرکز تحقیقات در این زمینه ادامه‌ دارد و هیچ مصالح ساختمانی در ساخت و ساز حذف نشده است بلکه در جهت تجهیز این مصالح کار می‌کنیم.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49