ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.8 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

برقی سازی ناوگان حمل و نقل تهران

مهدی روانشادنیا، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درخصوص اقدامات شهرداری تهران در راستای برقی سازی حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: برقی سازی تهران به نحوه پیاده سازی آن بستگی دارد. اگر برقی سازی بتواند بخش عمده ای از حمل و نقل عمومی و خصوصی تهران را در بر بگیرد، بسیار موثر است.

وی ادامه داد: عمده آلاینده شهر تهران مربوط به حمل و نقل است و با توجه به اینکه خودروهای ما خروجی آلاینده های زیادی دارند این اتفاق می تواند کمک زیادی به رفع آلایندگی هوای تهران بکند.

روانشادنیا با اشاره اینکه این طرح برای موتور سیکلت ها هم بسیار موثر خواهد بود، افزود: هر موتور ۴ برابر یک خودرو آلاینده ایجاد می‌کند در نتیجه برقی سازی در مورد موتورها که تعداد قابل توجهی در تهران تردد می‌کنند مهم است، اما منوط به این است که قشر موتورسوار استطاعت لازم را برای تهیه موتور برقی داشته باشند.

عضو هیات مدیریه سازمان نظام مهندسی شهر تهران افزود: من در گذشته مدیر گروه حمل و نقل در دانشگاه بودم و مدت هاست در مورد توسعه پایدار تحقیق می کنم. بسیاری از بحث هایی که در اخبار می آید در حد عنوان خبری است اما در دوره اخیر مدیریت شهری اجرایی شدن آن را به چشم خودم دیدم. به نظرم شهرداری اهتمام دارد که این اتفاق بیفتد. باید به کارهای خوبی که افراد جامعه را به آینده امیدوار می کند، تبریک گفت.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44