ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایمنی، بهداشت و محیط زیست

تهيه بانك اطلاعات جامع از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت پس از حادثه اخیر
مدیرکل معماری و ساختمان از اجرای طرح بازبيني جرثقيل‌هاي برجي پایتخت به منظور كاهش حوادث احتمالي ساخت‌ و ساز در راستاي طرح نگهداشت شهر در مناطق بيست و دو‌گانه پايتخت خبر داد.

مهدی صالحی با اشاره به حادثه اخیر سقوط جرثقیل ساختمانی در پایتخت گفت : با توجه به پروژه های عمرانی و ساخت سازهای موجود در پایتخت،كارگاه‌هاي ساختماني بسياري نیز در این زمینه فعال هستندكه مديريت شهري به منظور ساماندهي و ايمن‌سازي اين كارگاه‌ها طرح نگهداشت شهر را به مرحله اجرا در‌آورده است و با توجه به تأکید معاون شهر‌سازي و معماري شهرداري تهران ، بازبيني و نظارت دوره‌اي بر جرثقيل‌هاي برجي (تاور‌كرين‌) در دستورکار قرار گرفته است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز و همچنین آغاز فصل بارش و وزش بادهاي فصلي گفت : در طرح ساماندهي و ارتقاي ايمني كارگاه‌هاي ساختماني علاوه بر بازبيني از جرثقيل‌ها ي برجي ، داربست‌هاي خارجي محوطه‌هاي كارگاهي ساختماني مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وي بازرسي فني و بررسي گواهينامه‌هاي بازرسي فني جرثقيل‌هاي برجي و همچنين گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي اپراتور‌ها را ازجمله اقدامات ضروري و لازم خواند و افزود: با توجه به برنامه‌ريزي صورت گرفته از سوي اين معاونت، حوزه‌هاي شهرسازي و معماری مناطق و نواحي موظف هستند با مراجعه حضوري به كارگاه‌هاي ساختماني ضمن رويت اصل گواهينامه‌هاي مربوطه، در خصوص تطبيق اسناد با نوع فعاليت‌، سال ساخت، ظرفيت، مكان ،تاريخ اعتبار و همچنين تكميل چك‌ليست‌هاي نظارتي مربوطه اقدام كنند.

وی تأکید کرد : برنامه منظم و مداوم بازرسي و تعمير و نگهداري براي هر جرثقيل طبق توصيه سازنده بايد مد‌نظر كارفرمايان قرار گيرد و اگر در بازبيني‌هاي صورت گرفته مواردي مغاير با اسناد و استاندارد‌هاي فني و ايمني مشاهده شود با صدور اخطاريه و با رعايت ضوابط و مقرارت از فعاليت كارگاه‌ها جلوگيري به عمل خواهد آمد و ساير دستگا‌ه‌هاي متولي نيز بايد به وظايف خود عمل كنند.

مدیرکل معماری و ساختمان همچنين از تهيه بانك اطلاعات جامع از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت بر اساس بازرسي‌هاي فني و ايمني خبر داد و گفت: در صدد هستیم درآینده نزدیک كارگاه آموزشي براي مسئو‌لان و پرسنل حوزه‌هاي شهر‌سازي و معماری نواحي و مناطق جهت آشنایی بیشتر با این موضوع برگزارکنیم.

صالحی تأکیدکرد: بايد بازبيني‌ها و نظارت مستمر به صورت ميداني و با در نظرگرفتن مسائل ايمني وحرفه‌اي صورت گيرد و چك ليست مربوطه نيز تهيه و موارد ايمني به كار فرمايان اعلام شود تا از وقوع احتمالی حوادث دراین زمینه کاسته شود.

مدیرکل معماری و ساختمان در پایان اعلام کرد در حوادث پیش آمده، موضوعات در دست بررسی کارشناسی قرار گرفته است تا ضمن مشخص شدن کم کاری ها، از حوادث احتمالی آتی جلوگیری به عمل آید.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49