ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

,ملیات اجرایی روسازی بتنی آزادراه اصفهان شیراز بر مبنای یافته های کتاب مدیریت اجرایی روسازی بتنی

به گفته رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات عملیات روسازی بتنی آزادراه‌های ایران، بر اساس یافته‌ها و نتایج مطالعات محققان واحد علوم و تحقیقات و توسط شرکت راهسازی و عمران ایران کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، مهدی روانشادنیا رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات درباره مزایای روسازی بتنی جاده‌ها گفت: احداث جاده شامل سه بخش زیر اساس، اساس و رویه‌سازی است. در حالت عمومی رویه‌سازی به سه شکل آسفالتی، بتنی و ترکیبی صورت می‌گیرد. در ایران بیشتر روسازی‌ها بصورت آسفالتی است، این در حالی است که بتن مزایای بیشتری نسبت به آسفالت دارد. طول عمر بیشتر، هزینه اجرا و تعمیر و نگهداری کمتر، عملکرد بهتر در جاده‌های شیب‌دار نسبت به آسفالت، آسیب کمتر به محیط زیست و... از جمله مزایای روکش بتنی نسبت به روکش آسفالتی است.

وی افزود: از آنجایی که از سال ۱۳۹۲ توجه ویژه‌ای نسبت به بکارگیری بتن برای روسازی جاده‌ها صورت گرفت، سیاست وزارت راه و شهرسازی به سوی روسازی ۱۰ درصدی جاده‌های کشور با استفاده از بتن قرار گرفت. بر این اساس شرکت راهسازی و عمران ایران به عنوان متولی اجرای روسازی بتنی آزادراه اصفهان – شیراز به طول ۲۲۵ کیلومتر طی قراردادی تحقیق، بررسی و تدوین روش‌ها، مراحل اجرایی، تجهیزات، ماشین‌آلات مورد نیاز و... را به واحد علوم و تحقیقات واگذار کرد.

روانشادنیا با بیان اینکه در تدوین این کتاب از تجارب، ضوابط و منابع روز دنیا استفاده شده است، ادامه داد: تفاوت کتاب «مدیریت اجرایی روسازی بتنی» با سایر کتب و نوشته‌های این حوزه، توجه ویژه این کتاب با دیدگاهی مدیریتی به طراحی، روش‌های اجرا، تجهیزات اجرایی، ماشین‌آلات مورد نیاز و مباحث ایمنی، بهداشت و محیط زیست است که می‌تواند دستمایه‌ای جامع برای عاملین اجرای پروژه‌های روسازی بتنی در کشور باشد.

گفتنی است روسازی ۱۰ درصد جاده‌های کشور با استفاده از بتن، سیاستی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است. اجرای این سیاست با عملیات اجرایی روسازی بتنی آزادراه اصفهان - شیراز آغاز شده است که توسط شرکت راهسازی و عمران ایران صورت می‌گیرد.

بخش مطالعاتی اجرای این سیاست شامل تدوین و گرداوری مسائل و موضوعات مرتبط با روسازی بتنی نظیر طراحی، روش اجرای بتن‌ریزی، تجهیزات، ماشین‌آلات مورد نیاز توسط واحد علوم و تحقیقات و طی قرارداد با شرکت راهسازی و عمران ایران در قالب طرح‌های ارتباط صنعت و دانشگاه انجام گرفته است.

همچنین تحقیقات، یافته‌ها و بررسی‌های محققان واحد علوم و تحقیقات به سرپرستی مهدی روانشادنیا رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات توسط شرکت راهسازی و عمران ایران در قالب کتابی با عنوان «مدیریت اجرایی روسازی بتنی» چاپ و منتشر شد.



آرشيو مطالب...


سید علیرضا آل یاسین : به نام خدا با سلام به امید گسترش ارتباطات صنعت و دانشگاه به خصوص دانشگاه علوم تحقیقات برای نیل به اجرای علوم روز در صنعت به صورت کاربردی
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47