ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

سلسله نشست های دانش آموختگان معماری علوم تحقیقات
نخستین نشست از سلسله نشست‌های «نشست معمارانه» که با هدف ارائه دانش و تجربه فارغ‌التحصیلان موفق دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با حضور دکتر ابوالفضل گنجی خبیری دانش‌آموخته واحد علوم و تحقیقات که هم اکنون پژوهشگر دانشگاه کایزرسلاوترن آلمان است، کلید خورد.
نخستین «نشست معمارانه» در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد/ روانشادنیا خبر داد: تشکیل کانون دانش‌آموختگان عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات
به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، دانش‌آموختگان به عنوان ثمره فعالیت دانشگاه‌ها از سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای بوده و ارتباط مستمر با آنها مورد توجه دانشگاه‌ها قرار دارد. راه‌اندازی انجمن فارغ‌التحصیلان، برگزاری نشست با حضور دانش‌آموختگان موفق در صنعت، پژوهشگری و... از جمله برنامه‌های رایجی است که دانشگاه‌ها به منظور حفظ ارتباط با فارغ‌التحصیلان پیگیری می‌کنند.
 
معرفی آورده‌های حاصل از فعالیت دانش‌آموختگانی که در حوزه تخصصی خود موفق عمل کرده‌اند، نه تنها در در رشد و توسعه دانشگاه‌ها مثمرثمر است بلکه منجر به ایجاد فضای امید نسبت به آینده در روحیه اعضای دانشگاه بخصوص دانشجویان می‌شود. بر همین اساس دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات یکی از برنامه‌های خود را بر استمرار ارتباط با دانش‌آموختگان موفق از طریق برگزاری سلسله نشست‌هایی با حضور آنها قرار داده است.
 
دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات با «نشست معمارانه» که دو هفته یکبار در روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، در صدد است با بهره‌گیری از دانش‌آموختگان موفق خود در سراسر دنیا، دانش و تجربه آنان را در معرض استفاده دانشجویان و علاقمندان قرار دهد و علاوه بر دانشجویان این دانشکده، دانشجویان دیگر دانشگاه‌های کشور نیز می‌توانند این سری برنامه‌ها را به صورت وبینار (Web-based seminar) دنبال کرده و از فضای آن استفاده کنند.
 
در سلسله نشست‌ها با دانش‌آموختگان موفق واحد علوم و تحقیقات، علاوه بر دانشجویان، اساتید پیشکسوت و جوان این واحد دانشگاهی نیز حضور پیدا می‌کنند. در نخستین نشست معمارانه، دکتر مهدی روانشادنیا رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر، دکتر ایرج اعتصام، دکتر سپهری مقدم و دکتر آزاده شاهچراغی مدیر گروه تخصصی معماری نیز حضور داشتند.
 

 
 
دکتر ابوالفضل گنجی خبیری از دانش‌آموختگان مقطع دکتری در سال ۱۳۹۵ واحد علوم و تحقیقات در نخستین نشست معمارانه با محوریت «طراحی کارایی محور پوسته ساختمان» دانش و تجربه خود را ارائه کرد و ادامه جلسه پرسش و پاسخ با مشارکت اساتید و دانشجویان حاضر در نشست برگزار شد.
 
دکتر مهدی روانشادنیا، رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر واحد علوم و تحقیقات در این نشست، با بیان اینکه سرمایه یک کشور تنها منابع طبیعی آن نظیر نفت نیست، گفت: براساس برآوردها نفت قابل استخراج ایران تها شامل ۱۶۰ میلیارد بشکه است که روزی تمام خواهد شد. معتقدم سرمایه اصلی در هرکشوری نیروی انسانی آن است.
 
وی با بیان اینکه دانش‌آموختگان می‌توانند به روش‌های گوناگونی به کمک دانشگاه شتافته و به نسل بعدی خود کمک کنند، افزود: از جمله برنامه‌های مدنظر این دانشکده تشکیل کانون دانش‌آموختگان است که این برنامه آغازی بر این موضوع است.
 
دکتر روانشادنیا ادامه داد: با ایجاد حس تعلق می‌توان به توسعه و پیشرفت کمک کرد چراکه افراد به آنچه که حس تعلق دارند اهمیت داده و در ارتقای آن کوشش بیشتری می‌کنند.
 
بر طبق این گزارش، نشست دوم از سری نشست‌های معمارانه با حضور «روزبه قائم مقامی» دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد معماری واحد علوم و تحقیقات در سال ۱۳۹۵ که برنده جایزه نقره مسابقه بین‌الملی A design ایتالیا است، برگزار خواهد شد. دکتر حمید ماجدی و دکتر احمدرضا کشتکار از اساتید واحد علوم و تحقیقات هستند که در نشست دوم حضور خواهند داشت.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49