ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا در برنامه تیتر امشب 10 اردیبهشت بازآفرینی شهری، موانع و راهکارها
بازآفرینی شهری، موانع و راهکارها
تسهیل سرمایه گذاری در بافت های ناکارآمد و تشویق مردم و همه نهادهای ذیربط برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری و بافت های ناکارآمد، شاه کلید موفقیت طرح بازسازی و بهسازی شهری است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
هوشنگ عشایری رئیس سازمان بازآفرینی شهری ایران در برنامه تیتر امشب گفت: تا مشارکت مردمی رخ ندهد طرح بازآفرینی شهری موفق نخواهد شد.
 
عشایری با بیان این که اصلی ترین و مهم ترین موضوع، جریان سازی و شبکه سازی برای مشارکت مردمی است افزود: صدا و سیما در این خصوص نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند و ظرفیت بزرگی برای تشویق مردم و آگاه سازی مردم برای مشارکت در طرح بازآفرینی شهری دارد.
 
رئیس سازمان بازآفرینی شهری ایران گفت: طرح بازآفرینی شهری و بازسازی بافت های ناکارآمد 9 بعد دارد که 6 بعد آن غیر کالبدی و در راستای توان افزایی فرهنگی و اجتماعی مردم محله هاست.
 
عشایری گفت: فقط یک بعد از این 9 بعد طرح، مربوط به نوسازی و بهسازی مسکن است.
 
رئیس سازمان بازآفرینی شهری ایران گفت: در این طرح در وهله اول توجه به عنصر کلیدی محله یعنی محلی است که مورد توجه مردم و یا جایی است که مردم آنجا گردهم جمع می شوند مثل مساجد، حسینیه ها، پارک ها و غیر آنها 
 
عشایری گفت: با اعلام آغاز این طرح دولت و اعلام کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن یکم، میزان سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم 

ظرف 2 ماه به 400 هزار نفر رسیده است. 


مجید کیانپور نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: مشوق های کافی برای بخش خصوصی در جهت مشارکت در طرح بازآفرینی شهری هنوز فراهم نشده است.
 
کیانپوز افزود: سرمایه گذار درپی ارزش افزوده مناسب برای سرمایه گذاری و کارش است و باید با مشوق های مالیاتی، کاهش عوارض شهرداری و تسهیلات ارزان و با نرخ های 4 و 2 درصد، از جمله تسهیلات ودیعه مسکن و ... او را به سرمایه گذاری در طرح تشویق کرد.
 
مهدی روانشادنیا کارشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: به رغم تاکید دولت بر بحث بازآفرینی شهری هنوز نمود واقعی آن را در بازار مسکن نمی بینیم.
 
این کارشناس افزود: موضوعی که بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده را برای مردم مطلوب می کند فقط بحث تسهیلات نیست باید به موارد دیگر از جمله سرانه خدمات محله و مواردی مثل ترافیک و آلودگی هوا هم توجه کرد که بسیار بر انتخاب یک محله برای زندگی تاثیر می گذارد.
 
روانشادنیا گفت: دولت در این حوزه نقش چندانی ندارد و باید برای سرمایه گذاران و مردم مطلوبیت سرمایه گذاری و زندگی با کیفیت ایجاد شود تا طرح به سرانجام مناسب برسد.
 
این کارشناس افزود: ساخت واحدهای مسکونی با کیفیت و واگذاری بدون تاخیر و به موقع آنها نیز مهم است، زیرا در گذشته تاخیر طولانی در واگذاری واحدهای بازسازی شده، موجب دلزدگی مردم شده است.

 
   


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44