ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا: شناسنامه ‌فنی ملکی ساختمان باید مطالبه ملی و مردمی شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ مهدی روانشادنیا در چهارمین کنفرانس مدیریت ساخت و پروژه با اشاره به مناسب نبودن عمر مفید ساختمان در کشور و کم رضایتی بهربرداران از ساختمانها گفت : نداشتن شناسنامه فنی ملکی یکی از مشکلات است در حالی که بر اساس قانون نظام مهندسی ساختمان و ایین نامه های اجرایی ، باید بیمه تضمین کیفیت یا بیمه عیوب پنهان ساختمان صادر شود. 

وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه ای در ساخت ساختمان به شرایط ساخت و ساز و نوع ساخت توجه می کنند ، گفت : متاسفانه این موارد درساخت و سازها رعایت نمی شود. 

روانشادنیا ، کمبود متحصصان و سازندگان حرفه ای با عنوان سازنده ذیصلاح نظیر مهندس معمارتجربی وکاردانها را از دیگر نکات قابل توجه در ساخت و سازها برشمرد و گفت :باتوجه به این ضعف ها 

، کیفیت ساختمان ها مناسب نیست. 

وی با اشاره به اینکه معیار انتخاب معمولا ظواهر ساختمان است ، گفت : این مشکل با صدور شناسنامه فنی ملکی برطرف می شود. 

روانشادنیا گفت : شناسنامه فنی ملکی سندی است که نقشه های اجرایی ساختمان و اطلاعات ساختمان و مصالح را نشان می دهد و اگر تاسیسات ساختمان اسیبی ببیند یا دچار مشکل شود با این شناسنامه فنی می توان ردیابی و مشکل را حل کرد. 

وی با اشاره به قانون شهردای ها ، /قانون نظام مهندسی وکنترل ساختمان و ایین نامه اجرایی ماده 33 درمورد استفاده از سازندگان صاحب صلاحیت و ضرورت صدور شناسنامه و بیمه نامه گفت : این اسناد باید از این نهادها مطالبه شود ، بهره مندی از این موارد قانونی نیاز به مطالبه گری ملی مردمی دارد.

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44