ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا در روز پژوهش با عنوان ساختمان های کم کربن سخنرانی کرد+متن سخنرانی

به گزارش ایرنا ، 'مهدی روانشادنیا 'روز سه شنبه در مراسم هفته پژوهش در سازمان هواشناسی کشور، ضمن تشریح 10 معیار طراحی پایدار ساختمان‌های سبز گفت: ما در شرایط موجود وضعیت مناسبی در حوزه محیط زیست نداریم و شاهد آن رتبه 105 ایران در ارزیابی محیط زیستی بین کشور‌های دنیا است به همین دلیل احداث ساختمان‌های سبز باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان این که ایران در تولید دی اکسیدکربن رتبه هشتم در دنیا را دارد، گفت: ایران باید تلاش کند تا در تولید ناخالص داخلی رتبه‌های بالا را در بین کشور‌های جهان کسب کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ساختمان‌ها به عنوان یکی از دلایل تولید دی اکسید کربن اثرات مخربی بر محیط زیست دارند و 28 درصد کل گاز‌های گلخانه‌ای از زنجیره صنعت ساختمان به محیط زیست وارد می‌شود و 10 درصد آن نیز در هنگام بهره‌برداری ساختمان‌ها عملی می شود ، لذا از دهه هفتاد تاکنون تلاش برای احداث ساختمان‌های سبز و کم کربن مورد توجه دنیا و ایران قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران افزود: ایران در شاخص کیفیت هوا رتبه 102 دنیا و در شاخص آلودگی آب رتبه 92 جهان را دارد که همه این‌ها نشان می‌دهد باید راهکار‌های اساسی را به منظور کاهش تولید دی اکسید کربن به کار بگیریم.

به گفته وی ، هم اکنون ایران یکی از بزرگترین صادرکنندگان سیمان به دنیاست درحالی که می‌دانیم سیمان در تولید آلاینده‌های محیطی نقش جدی دارد و 13 درصد انرژی کشور در صنعت تولید سیمان مصرف می‌شود.

وی در ادامه گفت: به جای استفاده از سیمان، مواد جایگزین سییمان در سازه‌های بتونی راهکار مناسبی است زلزله اخیر کرمانشاه و تخریب ساختمان‌ها حاکی از آن بود که سازه‌های بتونی از لحاظ کیفیت اجرا شرایط نامناسبی از نظر استحکام داشتند به همین دلیل باید سیاست‌گذاری‌ها در جهتی باشد که در زنجیره صنعت ساختمان کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را در دستور کار قرار دهیم.

http://www.khabarbartar.com/EconomyNews/9515207

رئیس دانشکده عمران، معماری و هنر دانشگاه علوم تحقیقات افزود: بررسی‌هایی که در دنیا انجام شده نشان می‌دهد که ساختمان‌های سبز 30 درصد مصرف انرژی، 35 درصد تولید کربن، 30 تا 50 درصد مصرف آب و 50 تا 90 درصد تولید نخاله‌های ساختمانی را کاهش می‌دهد.

وی، دلیل موفقیت کشور‌های پیشرفته دنیا در احداث ساختمان‌های سبز را در نظر گرفتن مشوق‌ها برای سرمایه گذاران و معافیتی های مالیاتی عنوان کرد و گفت: ایران یکی از کشور‌هایی است که امکان استفاده از آفتاب را به میزان فراوان دارد، اما متاسفانه کمتر از آن بهره برده است.

به گزارش ایرنا ، در اجلاس جهانی حفظ محیط زیست در پاریس که دو سال پیش برگزار شد قرار است تولید گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد و افزایش تولید خانه های سبز در کاهش آلودگی هوا در کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46