ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.2.4 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا در گفتگو با رادیو اقتصاد: کیفیت ساختمان به مطالبه ملی تبدیل شود +صوت

دکتر روانشادنیا در گفتگو با رادیو اقتصاد: کیفیت ساختمان به مطالبه ملی تبدیل شود +صوت

🆔 @ravanshadnia 👈

دکتر مهدی روانشادنیا در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: مطالبه عمومی زیربنای توسعه کیفی ساخت‌وساز در جامعه است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات جدی در حوزه تشخیص صلاحیت عوامل اجرای کارهای ساختمانی در مملکت اظهارداشت: متاسفانه امروز هرکسی با هر تخصصی در صنعت ساختمان حضور دارد.

این عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان سلسله مراتب نظام ساخت و ساز کشور را شامل مهندس، کاردان، معمار تجربی و کارگر فنی عنوان کرد و افزود: این سلسله مراتب در کشور به نوعی دچار بهم ریختگی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در تمامی دنیا کیفیت ساخت و سازها از سوی بیمه ها تضمین می شود، اظهارداشت: بیمه تضمین کیفیت جزء موارد قانونی است که در مملکت کمتر این مهم مورد توجه قرارمی گیرد.

دکتر روانشادنیا اضافه کرد: بیمه گذاران به سبب ذی نفع شدن در صنعت ساختمان برای بازرسی ها هزینه پرداخت و هر ساختمانی را بیمه نمی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان ۱۷ زلزله بالای ۵,۵ ریشتر در طول ۱۵ سال گذشته درکشور افزود: هر زلزله ای که اتفاق می افتد در مقطع کوتاهی احساسات ملی بر انگیخته، توجهات به صنعت ساختمان و زیرساخت ها جلب و این توجه خیلی زود به بوته فراموشی سپرده می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان یادآورشد: این فراموشی را در تخلفات ساخت و ساز، در استفاده از مصالح غیر استاندارد، در چانه زدن یک سازنده بدون صلاحیت با مهندس ناظر برای سهل گیری در رعایت ضوابط فنی مقررات ملی ساختمان، در ارجحیت منافع آنی به منافع بلند مدت بهره بردار، در انتخاب ساختمان بر مبنای ظواهر و در ضعف نظام نگهداری و تعمیرات ساختمان ها می توان به وضوح مشاهده کرد.

ادامه در:
🆔 http://radioeghtesad.irib.ir/newsdetails/?m=094117&n=156517 👈



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46