ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

تسهیلا بانکی چاره جامعی برای بهبود وضعیت مسکن بافت فرسوده نیست
ارائه تسهیلات چاره جامعی برای بهبود وضعیت مسکن نیست
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد از معاملات سال گذشته در بخش مسکن مربوط به ساختمان‌های زیر ۴۰۰ میلیون تومان با متراژ کمتر از ۱۰۰ متر بوده است.
مهدی روانشادنیا در ادامه افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضا هیچ تناسبی با یکدیگر نداشته و میانگین متراژ واحد‌های مسکونی به ۱۳۰ متر رسیده است.
روانشادنیا تصریح کرد: متاسفانه ساخت وساز در بخش‌های مرفه نشین طی سال‌های گذشته افزایش یافته و همین موضوع باعث شده که بخشی از سرمایه ملی در کشور منجمد شود.
عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران یادآور شد: هدایت مسکن به سمت بافت‌های فرسوده و واحد‌های کوچک متراژ و نیز خانه‌دار کردن ۱۹ میلیون نفر تشخیص درستی است، اما تزریق تسهیلات به بخش مسکن به ویژه در بافت‌های فرسوده راه حل مناسبی نیست و این روند تنها در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود.
روانشادنیا بیان کرد: ارائه تسهیلات چاره جامعی برای بهبود وضعیت مسکن نیست، بلکه باید در این بخش عرضه تقاضا به صورت متعادل تقویت شود.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در خاتمه گفت: در مناطق بافت‌های فرسوده به دلیل تجمع پلاک‌ها و ساختمان‌هایی با متراژ کوچک با مسائل فنی و حقوقی مواجه می‌شویم و همین موضوع خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای سازندگان می‌شود.

منبع: باشگاه



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46