ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

۷۰ درصد معاملات انجام شده مربوط به متراژ‌های زیر ۱۰۰ متر است

۰ درصد معاملات مسکن مربوط به متراژ‌های پایین است/افزایش ۱۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت:با وجود این‌که ۷۰ درصد واحد‌های ساخته شده در تهران با متراژ‌های بالای ۱۰۰ متر هستند اما ۷۰ درصد معاملات انجام شده مربوط به متراژ‌های زیر ۱۰۰ متر است.
 
 
 

اسکان نیوز: مهدی روانشادنیا با اشاره به این‌که تعداد پروانه‌های ساختمانی از سال ۹۲ روند کاهشی داشته است، گفت: طبق آمار‌هایی که بانک مرکزی ارائه کرده در سه ماه نخست امسال صدور پروانه‌های ساختمانی ۱۰ درصد رشد داشته که این نشانه‌ای از تحرک جدی در بازار ساخت‌وساز مسکن است.
 
وی با اشاره به این‌که نیاز بازار مسکن متناسب با عرضه نیست و عمده ساختمان‌ها فاقد متقاضی هستند، گفت: ۷۰ درصد واحد‌های ساخته شده در تهران با متراژ‌های بالای ۱۰۰ متر هستند، اما ۷۰ درصد معاملات مربوط به متراژ‌های زیر ۱۰۰ متر است.
 
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تصریح کرد: مناطق یک تا ۵ عمده مجوز‌های ساخت‌وساز را گرفته‌اند این در حالی است که اکثر متقاضیان در مناطق مرکزی و بافت‌های فرسوده هستند.
 
روانشادنیا توضیح داد: ۲.۶ میلیون واحد خالی در کشور داریم که البته این نوع واحدهای مسکونی لوکس، تقاضا‌های موجود در بازار مسکن را تامین نمی‌کند و دولت باید تمرکز خود را بر روی خانه‌دار شدن اقشار متوسط و جوان جامعه قرار دهد.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48