ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دانشجویان من

معرفی دانشجو: احسان نیری، پایان نامه: تحلیل روندهاي بازار ساختمان شهر تهران و ارائه استراتژی برند سازی در صنعت ساختمان

عنوان تحقيق:  تحلیل روندهاي بازار ساختمان شهر تهران و ارائه استراتژی برند سازی در صنعت ساختمان

نام دانشجو:   احسان                                                                     دانشکده:  فنی مهندسی

نام خانوادگی دانشجو:    نیری                                                     گروه تخصصی:  عمران

رشته تحصيلي:  عمران                                                                   گرايش:  مهندسی و مدیریت ساخت

نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) راهنما:                                      

1-           آقای دکتر مهدی روانشادنیا دانشیار و مدیر گروه عمران دانشگاه علوم تحقیقات                                                                   

2-           آقای دکتر امیر اخلاصی-استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

خلاصه پژوهش:

برند چیست و چگونه عمل می کند؟ مزایای برندسازی چیست؟ چگونه باید یک برند به موجود آورد؟ جایگاه برند یک ساختمان در ذهن یک خریدار چیست؟چه پارامترهایی در ذهن خریدار و سرمایه گذار حائز اهمیت است که آنها را ترغیب به خرید یک محصول می نماید؟امروزه سرمایه اصلی بسیاری از کسب و کارها برند آنها است. در دهه های پیش ارزش یک شرکت بر حسب املاک، سپس دارایی های ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد. اما اخیراً به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار دارد. نام های تجاری برتر می توانند ارزش سهام شرکت در بازار را تا 7% افزایش دهند. تجربه نشان داده است که اگر برند شما واقعاً قدرتمند باشد، قادرید با شرایط نامطلوب و فروپاشی بازار مقابله نمایید و سازمان را به سلامت از ورطه خطر برهانید.

برند شرکت، گزینه ها و راهکارهای مناسبی را ارایه می دهد و یکی از با ارزش ترین این گزینه ها تولید و ارایه کالاها و یا خدمات جدید است. این یکی از با  ارزشترین دستاوردهای سرمایه گذاری بر روی نامهای تجاری است. برآوردهای آماری ارگان‌های رسمی کشور نشان می‌دهد که با توجه به رشد جمعیت و نیاز به مسکن، سالانه نیازمند حدود یک میلیون مسکن در کشور هستیم، که به دنبال آن نیازمند مشارکت بخش خصوصی و ترغیب سرمایه داران به سرمایه‌‌گذاری در این بخش مهم کشور می‌باشد. در این بین با توجه به نوسانات اقتصادی کشور و تاریخچه ساخت‌‌ و ساز و اطلاعات آماری موجود در این زمینه، پیش‌بینی قیمت‌ها  و بازده سرمایه‌‌گذاری در بازار مسکن در طی سال‌های آتی که مبتنی بر یک نام تجاری مطمئن و خوش نام در نگاه مشتری باشد می‌تواند در ایجاد انگیزه، محاسبه سود مطلوب و تعیین نوع و کیفیت ساخت، برای سازندگان و سرمایه‌گذاران بسیار حائز اهمیت باشد.. در ادبیات تحقیقاتی بازار مسکن، اغلب مطالعات صورت گرفته در زمینه متغیرهاي تاثیرگذار بر این بازار، به شناسایی متغیرها و بررسی تاثیر آن‌ها در درازمدت و کوتاه‌مدت متمرکز بوده‌است از آن‌جا که بازار مسکن یک مدل پویا بوده و برند آن متأثر از عوامل مختلف مؤثر بر چرخه عرضه و تقاضا در این بازار می‌باشد، درنتیجه به جهت بررسی و مدل‌سازی آن برای برند سازی در روند آتی، نیازمند یک ابزار مدل برند سازی که بتواند رفتار بازار مسکن را به خوبی مدل کند، می‌باشیم.از آن‌جا که سرمایه‌‌گذاری در بازار مسکن و پروژه‌های املاک و مستغلات، با ریسک و عدم قطعیت‌های فراوانی در آینده همراه است، از این‌رو، انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌‌گذاری که ضریب اطمینان سرمایه گذاری را به واسطه نام معتبر را ارتقا بخشد به جهت ورود به بازار برای شرکت‌های سرمایه‌‌گذار و خریداران، برای رسیدن به سطح مطلوبی از اندرکنش بازدهی و ریسک ممکن از سرمایه گذاری، از اهمیت خاصی برخوردار است.با بررسی تاریخچه تحولات بازار مسکن در ایران به این نتیجه می‌رسیم که همواره «چند سال رونق» و «چند سال رکود» در این بازار حاکم است که باور عمومی قوی‌ای را در رابطه با وجود «سیکل» یا «چرخه» در بازار مسکن کشور ایجاد کرده‌است. معمولاً هر سیکل دارای ۵ اپیزود: رکود شدید، رکود اندک، رونق اندک، رونق شدید و چرخش بازار است.

لذا مسئله اساسی تحقیق حاضر، شناخت متغیرهای مهم اقتصادی موثر بر برند بازار مسکن شهر تهران، پیش‌بینی دقیق از جایگاه و رجحان برند مسکن در سال‌های بعد و در نتیجه ایجاد یک مدل برند سازی در مسکن های قابل ساخت صنعت ساختمان و ساختمان های سبز و پایدار شهر تهران است. مدل پیاده شده در تحقیق و نتایج اهم آن، قابلیت استفاده و تعمیم به کلیه بازارهای مسکن در سراسر کشور را دارا می‌باشدهمچنین در طول رساله سعی بر آن است تا به مسئله برندسازی در صنعت ساختمان و مسکن از دیدگاههای مختلف توجه گردد. امکانات و وسایلی که در این زمینه مورد نیاز است، دیدگاههایی که در جامعه موجود هستند و نگاه مصرف کنندگان و تولید کنندگان به این موضوع بررسی می گردد، تا راهکارهای عملیاتی و استراتژیک مورد نیاز واضح گردند و از تحقیق بتوان به عنوان راهکار عملی در این زمینه و همچنین در زمینه ارزیابی های احتمالی که در این زمینه انجام می شوند، سود برد.در واقع این تحقیق سعی بر آن بوده است تا امکان ایجاد برند در بازار مسکن و همچنین میزان تاثیر دیدگاههای مختلف و متفاوت را بررسی نماید. در این تحقیق سعی شده به رویکرد های تاریخی مدیریت برند از دیدگاه ارزش آفرینی نگاه شود و نتایج به دست آمده در بازار مسکن منعکس شده و با دیدگاه های مصرف کنندگان و تولید کنندگان در هم آمیخته شود. تا به کلیاتی قوی در این باره دست یابیم.

کلمات کلیدی: بازار مسکن، برندسازی، تحلیل روند بازار، استراتژی برندسازی

سایر علاقه مندی ها:

 علاقه مند به انجام امور مطالعاتی و عملیاتی سازی حوزه های جدید در مهندسی عمران علی الخصوص در زمینه زیرساختهای عمرانی و بکارگیری و استقرار پیکره مدیریت دانش مدیریت پروژه PMBOK ، مدل سازی اطلاعات ساختمانBIM ،نظام­مند سازی و تسهیل نبوغ پروژه، اینترنت اشیاIOT ،حوزه های ساختمان های سبز مبتنی بر توسعه پایدار، مصالح و روش های نوین پیشرفته ساخت-استقرار مدیریت بازاریابی(مارکتینگ)  ،برندسازی(برندینگ)،تبلیغات،توسعه،مستندسازی و فروش در پروژه



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46