ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

تقدیر فعالان انجمن حقوق مهندسی و بحث اشتغال مهندسان
رتبه چهارم ایران در تعداد مهندسان/لزوم صدور خدمات مهندسی
—-------------------------------------------------
دکتر مهدی روانشادنیا در حاشیه دیدار با اعضای انجمن حقوق مهندسی ایران و طی مراسمی که به منظور تجلیل از ایشان به عنوان حامی اصلی مکتب حقوق مهندسی و جوان ترین استاد دانشيار رشته عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت ایران تدارک دیده شده بود طی سخنرانی گفت: با توجه به افزایش فارغ التحصیلان رشته های مهندسی و رکود بی سابقه بازار مسکن در کشور صادرات خدمات مهندسی باید تسهیل شود
عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بر لزوم تسهیل صادرات خدمات مهندسی تاکید کرد و گفت: ایران رتبه چهارم تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی را دارا است و استفاده از این منبع عظیم نه‌تنها می‌تواند راه‌حل مفیدی برای بیکاری خیل عظیم مهندسان باشد بلکه ارز آوری مطلوبی نیز برای کشور دارد.
مهدی روانشادنیا بابیان اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی با سه نوع مبحث و هدف روبرو است، افزود: در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به‌صورت بین‌المللی به سه شکل پروژه، ارسال مهندس به ‌صورت یک فرد حقیقی و صادرات کالای خدمات مهندسی مانند سیمان، سرامیک و ... روبرو است.
 وی ادامه داد: بازار بالقوه عظیم خدمات فنی و مهندسی که فراروی کشور قرارگرفته است با توجه به استعدادها و امکانات موجود، مزیت نسبی را برای شرکت‌های ایرانی فراهم آورده است.
عضو کمیسیون روابط بین‌الملل و صدور خدمات فنی و مهندسی نظام مهندسی ساختمان استان تهران خاطر نشان کرد: ایران رتبه چهارم تعداد فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی را دارا است و استفاده از این منبع عظیم نه‌تنها می‌تواند راه‌حل مفیدی برای بیکاری خیل عظیم مهندسان باشد بلکه می‌تواند ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد.
روانشادنیا خاطرنشان کرد: سازمان نظام‌مهندسی استان تهران در حال جمع‌آوری بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضا در قالب منطقه‌ای به کشورهای دور و نزدیک است.
وی گفت: سازمان نظام‌مهندسی پیگیر تفاهم‌نامه‌ای با استرالیا، آلمان و روسیه با الزامات مهندسی این کشورها و معادل‌سازی پروانه اشتغال مهندسان داخلی است.
استاد دانشگاه علوم تحقیقات گفت: با این معادل‌سازی پروانه اشتغال، مهندسان مهاجر ایرانی و شرکت‌های خارجی می‌توانند به‌راحتی و سهولت در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند.
روانشادنیا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فرآیند ساخت مسکن در کشور ما بسیار گران، زمانبر، حادثه زا و ناکارآمد است، گفت: از نظر فناوری ساخت، روش تولید مسکن در ایران سنتی بوده و تکنولوژی های جدید کمترین جایگاه ممکن را دارند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان این وضعیت را به عدم به کارگیری تخصص های مهندسی در ساخت و ساز کشور نسبت می دهند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مجریان ذیصلاح مسئولیت کیفیت در ساخت وسازها که زنجیره؛ کنترل طراحی، تأمین ایمنی در کارگاه، انتخاب و استفاده از کاردان های فنی و کارگران ماهر، سفارش و بهره گیری از مصالح استاندارد را برعهده دارند.
ادامه در:
🆔 http://isna.ir/news/95091508077/


آرشيو مطالب...


سید علیرضا آل یاسین : به نام خدا سلام این موضوع اگر به سرانجام برسد تحول بزرگیست: " سازمان نظام‌مهندسی پیگیر تفاهم‌نامه‌ای با استرالیا، آلمان و روسیه با الزامات مهندسی این کشورها و معادل‌سازی پروانه اشتغال مهندسان داخلی است. استاد دانشگاه علوم تحقیقات گفت: با این معادل‌سازی پروانه اشتغال، مهندسان مهاجر ایرانی و شرکت‌های خارجی می‌توانند به‌راحتی و سهولت در کشورهای خارجی مشغول به کار شوند. "
Copyright 2012
تعداد کاربران: 47