ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

دکتر روانشادنیا در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما: 78 درصد ساخت و سازها ی صورت گرفته در تهران برای ساختمانهای کمتر از 1500 مترمربع بوده
مهدی روانشادنیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و نگهداری در کاهش آتش سوزی ها تاثیرگذار است ، گفت : در بافت شهری عمر مفید و نوع بهره برداری از ساختمانها باعث کاهش حریق می شود و در شهر تهران 300 مورد اتش سوزی در سال صورت می گیرد که بخش مهم آن مربوط به ساختمانهای در حال بهره برداری است.

وی تصریح کرد: پارسال 78 درصد ساخت و سازها ی صورت گرفته در تهران برای ساختمانهای کمتر از 1500 مترمربع بوده و از نظر زیربنا 43 درصد کل کارها مربوط به کارهای زیر 1500 مترمربع بوده و 64 درصد ساختمانهایی که در سال 94 در شهر تهران پروانه گرفته کمتر از 5 طبقه است. 

در 12.8 میلیون مترمربع مجوز زیربنای صادر شده عمده کارها مربوط به ساختمانهای با متراژ کم است و مجری ذیصلاح هم اجرا نکرده و به صورت تک ناظر است. 

روانشادنیا افزود : باید حداقل 5 ناظر از جمله معماری ، عمران، مکانیک و برق در همه ساختمانها در تهران حضور داشته باشد اما در تهران ساختمانهای پایین تر از 1500 متر با حضور یک ناظر ساخته می شود. 

وی ادامه داد : در کل کشور متوسط متراژ زیربنا ، 566 متر مربع ودر تهران 1160 مترمربع است که به دلیل ریزدانگی پلاک های ثبتی در کل شهر است. 

روانشادنیا با بیان اینکه بین ارائه خدمات حرفه ای و کیفیت ساخت ارتباط مستقیم وجود دارد ، تصریح کرد : ساختمان در متراژ پایین برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد بنابر این از خدمات استفاده نمی کند و کیفیت را پایین می اورد.

روانشادنیا تاکید کرد : در کل کشور حدود 120 میلیارد دلار سالانه انرژی مصرف می کنیم که از این حدود 40 میلیارد دلار در بخش ساختمان مصرف می شود ، عدد قابل توجهی است تا در حوزه بهره برداری برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

وی افزود : باید به سمت ساخت ساختمان های سبز برویم تا در مصرف


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44