ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1403.1.28 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایمنی، بهداشت و محیط زیست

رونمایی از جلد دوم کتاب "راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان"
به نقل از دبیرخانه دومین همایش قوانین انرژی ساختمان، دهم آبان ماه جاری همزمان با برپایی اولین روز از همایش مذکور، از جلد دوم راهنمای مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان رونمایی خواهد شد.
این کتاب توسط کمیته مبحث نوزدهم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نیز گروه تدوین مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان تدوین شده است که محتوای آن در برگیرنده جزئیات اجرایی عایق‌کاری حرارتی ساختمان‌ها و هدف از انتشار آن به روزرسانی قوانین و مقررات جهت توسعه و ساخت ساختمان‌های کم مصرف است.
بر اساس این گزارش، مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در سال 1370 به تصویب هیات وزیران رسید و اجرای آن در ساختمان‌های کشور الزامی گردید. این مبحث چندین بار بازنگری شده است و آخرین بازنگری آن در سال 1389 انجام شده است و پس از چاپ به کلیه ارگان‌های کشور ابلاغ شد.
گفتنی است در حال حاضر اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در تمامی ساختمان‌های دولتی اجباری است و اجرای آن برای بخش غیر دولتی در تمامی ساختمان‌های تهران و شهرهای تابعه، شهرستان‌های گروه الف و مراکز استان‌های گروه ب و در سایر شهرها بر اساس زیربنای ساختمان و مطابق با برنامه زمانبندی الزامی می‌باشد.
شایان ذکراست براساس گزارش دبیرخانه دومین همایش قوانین انرژی در ساختمان، اولویت و اهمیت اصلاح الگوی مصرف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی- اجرایی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی و تولید انرژی پاک، آشنایی با تکنولوژی و آخرین دستاوردهای بین‌المللی در اجرای راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی، ایجاد هم‌افزایی میان ارگان‏‌های ذیربط جهت اجرای راهکارهای بهینه‏ سازی مصرف انرژی و ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف انرژی در میان بهره‌برداران و تاکید بر اهمیت انرژی و محیط زیست از شاخص‌ترین اهداف این همایش به شمار می‌رود.
در همین حال درجریان برگزاری این همایش به منظور ایجاد تبادل نظر و هم‌اندیشی بین متخصصان، صاحب نظران،کارشناسان وتصمیم‌گیران مربوطه، کارگاه‌های تخصصی برگزارخواهد شد.
گفتنی است، اولین همایش مبحث انرژی که سال گذشته با استقبال گسترده بین اندیشمندان دانشگاهی و دستگاه‌های نظارتی برگزار شد، بسترسازی لازم جهت تبادل نظر، ارائه دیدگاه‌ها و بیان ایده‌ها درخصوص جریان‌سازی مباحث مربوط به انرژی ساختمان و قوانین مربوطه در این زمینه را فراهم کرد.
باتوجه به این بسترسازی، انتظار می‌رود که برگزاری دومین همایش قوانین انرژی در ساختمان فرصتی را فراهم کند که تصمیم‌گیری‌های راهگشا به منظور اتخاذ راهکارهای عملیاتی جهت اجرای قوانین انرژی در ساختمان مهیا شود.

یادآور می شود دومین همایش اجرای قوانین انرژی در ساختمان 10 و 11 آبان ماه با حضور مقامات عالی وزارت خانه های راه وشهرسازی و نیرو، کمیسیون عمران و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، روسای سازمان نظام مهندسی ساختمان و کشور و نیز با مشارکت انجمن‌ها و کارشناسان در محل سالن همایش‌های صدا وسیما برگزار می‌شود



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46