ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

نقش برندسازی در صنعت ساختمان

تهران- ایرنا- عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: با افزایش یک سال عمر مفید هر ساختمان، 40 هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور کمک می شود.

«مهدی روانشادنیا» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اگر عمر مفید ساختمان در کشور 10 سال افزایش یابد در مجموع حدود 400 هزار میلیارد ریال صرفه جویی در اقتصاد ملی را به دنبال خواهد داشت.
وی درباره اینکه آیا برندسازی در صنعت ساختمان سبب لوکس سازی در کشور نمی شود، تصریح کرد: امروز عکس این موضوع مطرح است، چون مردم اطلاعی از سازه و شرایط ساخت ساختمان ندارند.
روانشادنیا گفت: ساختمان سازی لوکس در تهران به اشباع رسیده است در حالی که با بضاعت مالی مردم و وضعیت زلزله خیزی کشور، تمرکز باید روی کیفیت سازه ساختمان باشد تا لوکس سازی.
این عضو هیات علمی دانشگاه افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اجرایی شدن مبحث 22 مقررات ملی ساختمان و تعریف صلاحیت نگهداری و تعمیرات هستیم و سازنده ساختمان باید اهلیت و صلاحیت داشته باشد و نگهداری آن نیز باید توسط حرفه مند صاحب صلاحیت و پاسخگو انجام شود.
روانشادنیا تصریح کرد: امروز خریداران به آنچه که می بینند اکتفا می کنند، یعنی نازک کاری، شیرآلات و تاسیساتی که استفاده شده اما در زمان وقوع زلزله این موارد جوابگوی خواسته های خریداران نیست، در حالی که آن سازه اصلی که زیر همه موارد زیبا پنهان شده است، در آینده باعث آزار وی خواهد شد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بیشتر فروشندگان و خریداران مسکن بر اساس قیمت مصالح بکار رفته در ظاهر ساختمان از جمله سنگ و یا شیرآلات، ساختمان را قیمت گذاری می کنند در حالی که معیار اصلی باید مقاومت ساختمان و عمر مفید آن باشد.
وی تصریح کرد: با شکل گیری برند ساختمانی می توان یک حرکت روبه جلو در صنعت ساختمان داشت و لازمه آن وجود سه سند شناسنامه فنی و ملکی، بیمه تضمین کیفیت و گواهی سازنده برند برای ساخت ساختمان به خریدار است.
روانشادنیا تاکید کرد: این اسناد بر مبنای مشخصاتی که این برند، آن را تعریف کرده، صادر می شود که لازمه آن وجود شخصی ذیصلاح به نام «سازنده پاسخگو» است که بتواند به آن پاسخ دهد.
عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: طراحی، مصالح و دقت در کاربرد آنها و دیگر موارد زنجیره ای است که درباره ساخت ساختمان استفاده می شود و اگر بهترین تاسیسات و طراح هم وجود داشته باشد، ولی سازنده ذیصلاح پاسخگو آن را اجرا نکرده باشد، نقطه ضعف قبلی برطرف نشده و در وقایع طبیعی و امثال آن آسیب های فراوانی را مشاهده می کنیم.
وی تصریح کرد: قانون 20 سال است که درباره بیمه تضمین کیفیت ساختمان، موضوع سازنده ذیصلاح، شناسنامه فنی و ملکی صراحت دارد و رعایت آن الزامی است.
روانشادنیا گفت: تمامی نهادهای درگیر ساختمان بخصوص شهرداری ها باید در این زمینه همکاری و همراهی کنند، زیرا اگر عمر ساختمان از 30 سال به 40 سال برسانیم، می توان 400 هزار میلیارد ریال به اقتصاد کشور کمک کرد که رقم قابل توجهی است.
وی با خاطر نشان کرد: برندسازی در صنعت ساختمان به دلیل توجیه اقتصادی آن که در سال های آینده با تقاضای بسیار زیاد مردم مواجه می شود، ضروری است و از این رو باید در میان مردم در این زمینه فرهنگ سازی کرد تا چنین مطالبه ملی ایجاد شود و خریداران مسکن به دنبال ساختمان های شناسنامه دار باشند.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: باید مردم آگاه شوند و از سازندگان بخواهند که ساختمان را با شناسنامه فنی به آنها بفروشد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ساختمان سازی در تهران به اشباع رسیده است، تصریح کرد: باید در تهران به سمتی حرکت کرد که مردم خانه هایی با کیفیت بالا خریداری کنند.

http://www.irna.ir/fa/News/82213150/



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49