ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
حمل و نقل

3 علت اصلی تصادفات در تهران
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران 3 علت عمده تصادفات تهران را اعلام کرد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران در مورد علت های عمده وقوع تصادفات در تهران گفت: حدود 60 درصد از تصادفات تهران به 3 عامل "عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی" باز می گردد که با رعایت این موارد بیش از نیمی از تصادفات کاهش می یابد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه "عدم توجه به جلو" به تنهایی 32 درصد از میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است در مورد علت این تخلفات گفت: بروز این تخلف به عواملی مانند خستگی و خواب آلودگی، استفاده از تلفن همراه، استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر، صحبت کردن راننده با سرنشینان و توجه به مناظر اطراف باز می گردد.

سرهنگ عابدی علت دوم بروز تصادفات در تهران را "عدم رعایت حق تقدم" در تقاطع ها و میادین ذکر کرد و گفت: این تخلف 17 درصد از میزان تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده است.

وی "تغییر مسیر ناگهانی در خیابان ها و معابر" را علت سوم تصادفات تهران ذکر کرد و گفت : این تخلف 10 درصد ازمیزان تصادفات در پایتخت را تشکیل داده است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه با فرهنگ سازی و اقدامات کنترلی پلیس میزان تصادفات در 2 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است گفت: با اقداماتی که از سوی پلیس تهران انجام شد در 2 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 42 درصد کاهش تصادفات فوتی را داشتیم.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48