ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
دیدگاه ها

بررسی سیاست های عرضه مسکن با حضور دکتر روانشادنیا

✨✨ پیشنهاد تشکیل ستاد هماهنگی سیاست های اقتصادی مسکن جهت خروج سریع بازار مسکن از رکود

عضو هیات علمی دانشگاه و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان تهران، در برنامه رادیویی چهارسوق: برای ارتقا نظام عرضه مسکن، باید ستاد هماهنگی سیاست های اقتصادی مسکن شکل گیرد.

روانشادنیا متوسط متراژ زیربنای پروانه های ساختمانی صادره در کل کشور را 566 متر مربع عنوان کرد که این مقدار در تهران برابر 1194 مترمربع می باشد.

همچنین ایشان ریزدانگی سرمایه گذاری، عدم تطابق مناطق سرمایه گذاری و تقاضای مسکن و ضعف بازار حرفه ای معاملات املاک و مستغلات از مشکلات اقتصادی عرضه مسکن در کشور دانست.

در این گفت و گوی رادیویی، دکتر روانشادنیا عنوان کرد: در نیازسنجی بازار ساختمان از دیدگاه متقاضیان خرید، تعریف معیارهای خرید، رتبه بندی ساختمان ها، تهیه شناسنامه فنی و تجدید نظر در سیاست های سرمایه گذاری از جمله راهکارهای پیش روی این صنعت جهت خروج از رکود می باشد.

در پایان این گفتگو، دکتر روانشادنیا بیان داشت: با توجه به تعدد نهادها و مقررات مربوطه، شکل گیری ستاد هماهنگی اقتصاد مسکن شامل همه دستگاههای ذیربط از جمله بانک مرکزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها، انبوه سازان، اصناف زنجیره تامین مسکن و وزارت اقتصاد و امور دارایی را که می توانند در جهت ارتقا وضع موجود کارساز باشند، به عنوان راهکاری جهت خروج سریع بازار مسکن از رکود پیشنهاد نمودند.

—-------------------------------------------------
#اقتصاد و مسکن
🆔 telegram.me/ravan

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46