ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت مالی پروژه

ماموریت ویژه هر دستگاه در راهکارهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی
به گزارش اقتصادنیوز اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تاکید بر رفع مشکلات داخلی کشور بر راهکارهایی برای حل این مشکلات تاکید کرد. در این جلسه که با حضوروزرای نیرو، امورخارجه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور، اموراقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاونین رییس جمهور در امور اجرایی و امور مجلس، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی، رییس کل بانک مرکزی و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی برگزار شد هر کدام از این سازمان ها ماموریت ویژه ای را پذیرفتند.

جدول زیر شرح برخی از این ماموریت هاست.

بانک مرکزی

هر چه سریع تر بانک مرکزی ساز و کار لازم برای نهایی شدن و اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالای داخلی بادوام را انجام دهد تا بتوانیم هرچه زودتر این کارت را در اختیار مردم قرار دهیم که این طرح موجب اشتغال زایی و رونق تولید داخلی خواهد شد.

خودرو

دولت برای خارج کردن خودروهای فرسوده برنامه جدی دارد زیرا این کار هم می تواند به رونق بخش تولید کمک کند و هم گامی در جهت مقابله با آلودگی هوا است.

صادرات غیرنفتی

توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت های جدی دولت در سال ۹۵ است و وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان مسئول برنامه ملی برون گرایی اقتصاد مقاومتی باید با هماهنگی وزارت صنعت و سازمان مدیریت، ساز و کار و دستورالعمل شفافی برای اعطای مشوق های صادراتی تدوین کنند.

مسکن

حدود ۱۲۰ رشته صنعتی به بخش مسکن وابسته است و اگر می خواهیم بخش تولید رونق پیدا کند باید برنامه ریزی های لازم را برای رونق بخش مسکن انجام دهیم بنابراین لازم است وزارت راه و شهرسازی هرچه سریعتر برنامه خود را در این خصوص نهایی و ارائه کند.

طرح های نیمه تمام

واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر برنامه های دولت است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور باید دستور العمل و برنامه پیشنهادی خود را برای واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی تدوین و آن را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه دهد.

مدیریت دارایی های خارجی

مدیریت دارایی های خارجی کشور یکی از الزامات ضروری و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است. بخشی از این دارایی ها که در اختیار دولت قرار می گیرد براساس مصوبات مجلس شورای اسلامی هزینه می شود و بخش دیگر نیز در اختیار بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی قرار خواهد گرفت که باید مراقبت کنند تا در بخش های تولیدی موثر هزینه شود.

اتکا بر اقتصاد دانش بنیان

با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد دانش بنیان، دستگاه های اجرایی باید در قراردادهای خارجی موضوع انتقال فناوری های نوین به کشور را مدنظر قرار دهند.

تک نرخی شدن ارز

یکسان سازی نرخ ارز در سال جاری تاثیرات مثبتی در اقتصاد کشور خواهد داشت و هم گامی در جهت شفاف سازی و مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهد بود که از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی است و بانک مرکزی باید هرچه زودتر برنامه خود را در این زمینه نهایی کند.

تقویت تولید

۷۵۰۰ واحد تولیدی که با مشکل مواجه هستند و یا با ظرفیت پایین فعالیت می کنند مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات این واحدها نیز احصا شده است



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48