ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

گزارشی از برگزاری کنفرانس عمران، معماری و توسعه شهری

گزارش برگزاري سومین کنفرانس بین المللی عمران معماری و توسعه شهری

عنوان خبر :گزارش برگزاري سومین کنفرانس بین المللی عمران معماری و توسعه شهری

خلاصه خبر :

سومین کنفرانس عمران معماری و توسعه شهری با شعار  "توسعه شهری راهی به سوی توسعه آینده" با هدف انتقال دانش و تجربيات حاصل از مطالعات اندیشمندان و نیز یافته های دوره های گذشته و تعميم نتايج آن به کل کشور با دعوت از اساتيد و صاحبنظران دانشگاهي و حضور بيش از سیصد نفر از مديران و کارشناسان استادان و دانشجویان دانشگاه های مختلف، به ميزباني دبیرخانه دائمی کنفرانس در تهران در سالن کنفرانسهای دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد این کنفرانس از هشتم تا دهم دی ماه سال 1394 که روزهای هشتم و نهم به صورت غیر حضوری و روز دهم دی ماه به صورت حضوری برگزار گردید .

متن کامل خبر :

            سومین کنفرانس عمران معماری و توسعه شهری با شعار  "توسعه شهری راهی به سوی توسعه آینده" با هدف انتقال دانش و تجربيات حاصل از دوره های گذشته و تعميم نتايج آن به کل کشور با دعوت از اساتيد و صاحبنظران دانشگاهي و حضور بيش از سیصد نفر از مديران و کارشناسان استادان و دانشجویان دانشگاه های مختلف، به ميزباني دبیرخانه دائمی کنفرانس در تهران در سالن کنفرانسهای دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد .

              در ابتداي سمينار پس از تلاوت کلام ا... مجيد و پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و خيرمقدم و خوشامد گويي به حاضرين گزارش‌ علمی توسط دکتر افرام کیوانی دبیر علمی کنفرانس ارائه گردید .

 

             افرام کیوانی :

            ايشان با اشاره به نتايج دوره های قبل لزوم ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت و مهمتر از همه مدیریت جامع و یکپارچه که حامی صنعت و دانشگاه باشد را تشريح نمودند .و برنامه هایی را برای پیاده سازی این موارد ارائه نمودند

             در ادامه پس از خیر مقدم توسط دبیر اجرایی کنگره آقای مهندس فرهاد علیزاده افشار، جناب آقای دکتر الیاس حضرتی نماینده سابق چندین دوره مجلس نمایندگان شهر تهران به ایراد سخنرانی پرداختند .

              دکتر الیاس حضرتی :

            توسعه پایدار نیازمند مشارکت مردم در تمام زمینه های مرتبط با صنعت و بالاخص ساخت و ساز میباشد. ایشان در خصوص زوشهای مدیریت صحیح و تاثیر آن بر توسعه پایدار توضيحات مبسوطي ارائه نمودند .

              در ادامه جناب آقای دکتر مهدی روانشادنیا عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران به ارائه سخنرانی پرداختند .

              سخنراني عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تشریح علل گرانی مسکن و عدم توان خرید قشر وسیعی از جامعه آغاز و با پرداختن به تاثیر اقتصاد و مدیریت مالی بر توسعه پایدار تشریح گردید و راهکارهای جهت برون رفت از مشکلات و معضلات امروز صنعت ساختمان مطرح گردید  

            در ادامه خانم دکتر الساندرا دساسریس  عضو هیات علمی استاد معماری و طراحی گروه دکترای دانشگاه ساپینزا رم - ایتالیا به ارائه سخنرانی پرداختند .

 

            ایشان در خصوص مقایسه معماری شهرهای بزرگ و چگونگی تاثیر تاریخ و گذشته این شهر ها بر توسعه آنها پرداخته و معماری های مدرن که زیر سطح زمین در راستای توسعه پایدار می باشند را تشریح فرمودن .

            در ادامه جناب آقای دکتر حسن اصانلو استاد معماري دانشگاه پلي تکنيک ميلان و عضو کمیته علمی دکتری در دانشگاه ساپینزا رم به ارائه سخنرانی پرداختند .

            دکتر حسن اصانلو (سخنران کليدي) :

            نقش معماری بالاخص معماری اسلامی و ایرانی بر توسعه پایدار از محورهای مورد توجه در سخنرانی ایشان یود با تاکید بر لزوم بومی سازی معماری های مدرن در جهت توسعه پایدار .

            طي برگزاري اين کنفرانس و بر اساس برنامه زمانبندي، مجريان پروژه هاي موثر در توسعه پایدار و از اساتيد دانشگاه آقاي دکتر سید علی ختمی مآب، گزارش آخرين دستاوردها و نتايج بدست آمده از پروژه هاي اجرایی در استان تهران را به صورت مبسوط ارائه نمودند .

   سید علی ختمی مآب (سخنران کليدي) :

            سخنرانی ایشان با محوریت صنعتی سازی و نقش آن در توسعه پایدار آغاز شد و در ادامه به تشریح پروژه ها پایلوت در شهر جدید پرند پرداختند .

           

            در پايان پس از جمع بندي، ضمن تاکيد بر اهميت توسعه پایدار در رشد و تعالی کشور، بیانه ای نیز در ده بند تنظیم و قرائت گردید .

 

           



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 47