ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایمنی، بهداشت و محیط زیست

گزارش سازمان ملل از گرمایش زمین
سازمان ملل گزارش نگران کننده ای منتشر کرده که در آن زمین در نیمه راه رسیدن به سطوح خطرناک گرمایش جهانی توصیف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در گزارش جدید سازمان ملل آمده است: میانگین دمای زمین در سال ۲۰۱۵ آمارهای مربوط به سال گذشته را تحت شعاع قرار داده است.

برای نخستین بار میانگین دمای زمین در سال جاری که هفته های پایانی آن را سپری می کنیم تقریبا یک درجه سلسیوس نسبت به میانگین سالهای ۱۸۸۰-۱۸۹۹ بالاتر است، این آمار نگران کننده ای است که از سوی سازمان هواشناسی جهانی سازمان ملل منتشر شده است.

افزایش یک درجه ای دما در حالی صورت گرفته که پیش تر دانشمندان هشدار داده بودند اگر این میزان به دو درجه افزایش یابد آنگاه باید زمین را در آستانه یک فاجعه در نظر گرفت.

مقامات ارشد هواشناسی سازمان ملل اعلام کرده اند که این یک خبر بسیار بد برای زمین است.

به گفته آنها حجم گازهای گلخانه ای که عامل اصلی تغییرات جوی لقب گرفته اند قابل کنترل هستند. به عقیده این کارشناسان، بشر در عصر حاضر دانش و ابزار مورد نیاز برای این کار را در اختیار دارد و اکنون انتخابی پیش روی داریم که آیندگان نخواهند داشت.

انتشار این گزارش نگران کننده پایانی بر گمانه زنی هایی بوده است که پیشتر نشان می دادند روند تغییرات جوی زمین از سال ۱۹۹۸ متوقف شده است.

گزارش اخیر سازمان ملل در آستانه برگزاری نشست دو هفته ای نمایندگان عالی رتبه ۱۹۵ کشور جهان در پاریس منتشر شده است. در این نشست جهانی درباره تغییرات جوی و آینده زمین صحبت خواهد شد.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46