ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت منابع آب

١٥٠ سد بزرگ در کشور در حال بهره برداری/١١٨ سد بزرگ در حال ساخت/١٤٠ سد بزرگ در دست مطالعه
به گزارش پارسینه، علی اکبر شفیعی افزود: 118 سد بزرگ در حال ساخت و قریب به 140 سد بزرگ در کشور نیز در دست مطالعه است.

وی اظهارکرد: برای سدهای در دست ساخت 70 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شفیعی مشکل محدودیت های منابع مالی را مهم ترین موانع اجرای سدها دانست و تصریح کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی در بحث اجرای سدها هیچ مشکل فنی و اجرایی وجود ندارد.

وی بر مدیریت منابع آب با توجه به تنش خشکسالی سالهای اخیر تاکید کرد.

شفیعی با اشاره به توجه ویژه دولت در احداث سدهای خاکی کوچک برای مهار آبهای سطحی عنوان کرد: تاکنون دولت یازدهم 40 میلیارد مترمکعب از آبهای سطحی را مهار و برای همین مقدار آب نیز برنامه دارد.

معاونت طرح توسعه شرکت مدیریت منابع آب کشور افزود: میزان آبهای تجدید پذیر مورد استفاده در ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است.

گفتنی است حمید چیت چیان وزیر نیرو در کنفرانس خبری که اردیبهشت ماه سال 93 برگزار شده بود، با تاکید بر مرگ دریاچه های هامون، ارومیه، گاوخونی و بختگان گفته بود: طی سال های گذشته در ساخت سد افراط کردیم.


وی در این مصاحبه تصریح کرده بود: همچنین 609 دشت در کشور داریم که در 298 دشت با بیلان منفی آب زیر زمینی مواجه است یعنی آن مقدار آبی که توسط بارش وارد زمین می شود از آن مقداری که ما برداشت می کنیم کمتر است. در چند سال گذشته در سدسازی افراط کردیم چون تمام این سدها بالغ بر 76 میلیارد متر مکعب را می توانند تنظیم کنند در حالی که میزان آب موجود در این سدها 46 میلیارد مترمکعب است.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48