ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه و ترابری

جاده‌های پلاستیکی جایگزین آسفالت می‌شود

جاده‌های پلاستیکی جایگزین آسفالت می‌شود

 

شاید بتوان گفت که روزگار جاده‌های آسفالت شده در حال به سر آمدن است. یک شرکت راه و ساختمانی به نام VolkerWessels از طرح ساخت جاده‌هایی خبر داده‌اند که پلاستیک بازیافتی تشکیل می شوند.

به گزارش اعتدال، مزیت جاده های پلاستیکی ثبات و کارآیی بیشتر نسبت به آسفالت است. به جز این مواد به کار رفته در جاده‌های پلاستیکی را می‌توان باز هم مورد استفاده قرار داد و البته مقاومت آن در برابر گرما و سرما سه برابر آسفالت است. ( بین ۴۰ تا ۱۷۶ درجه فارنهایت) .

همچنین جاده‌های پلاستیکی را می‌توان از قبل ساخت و این باعث سرعت قابل توجه کارگذاری آن می‌شود ضمن اینکه می‌توان فضای اختصاصی برای کارگذاری لوله‌ها و فیبرها را هم در آن به راحتی تعبیه کرد.

همه این‌ها البته فعلا از حد مفهومی فراتر نرفته اما شرکت VolkerWessels تلاش دارد تا این جاده‌های پلاستیکی را به زودی در نقاط مختلف مورد آزمایش قرار دهد. البته برخی شهرها مانند روتردام هلند هم از هم‌اکنون برای تست این نوع پوشش خیابانی اعلام آمادگی کرده‌اند.  این شرکت هلندی استفاده از پلاستیک بازیافتی را برای پوشش‌دهی جاده‌ها در برنامه خود قرار داده و اعلام کرده که رویکرد آن بطور چشمگیری باعث کاهش هزینه و زمان ساخت‌وساز و همچنین افزایش طول عمر جاده‌ها خواهد شد

 

 

 

در حالی که در آسفالت نیز از برخی مواد بازیافتی همچون لاستیک‌ها، شیشه و ضایعات کوره‌ها استفاده می‌شود پیش‌بینی می‌شود این روش موجب کاهش سالانه 1.45 تن انتشار گاز دی‌اکسیدکربن و دو درصد کاهش انتشار گازهای حاصل از حمل‌ونقل شود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46