ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
راه و ترابری

قطار بی توقف توسعه ریلی در چین
کپی برداری(کاری که خودِ چینی ها در آن شهرت جهانی دارند) از رویکرد چینی ها در این مقوله می تواند آثار مثبت بسیاری را برای کشورهای نه چندان پیشرفته از منظر زیرساخت های حمل و نقل به دنبال داشته باشد.

پول‌نیوز، سمیه علی‌اصغری- روز گذشته طی مطلبی با عنوان شبکه پرسرعت ریلی و چشم اندازهای ویژه چینی ها به بیان اهمیت و جایگاه زیرساخت های حمل و نقل در شکوفایی اقتصادی کشورها و بطور خاص کشور چین پرداختیم. چینی ها که هم اکنون برای تبدیل شده به قطب اقتصادی جهان تلاش می کنند و البته بسیار هم در این مسیر موفق بوده اند نظر خاصی به نوسازی و بهرهبرداری از آخرین دستاوردهای تکنولوژی در حوزه های مختلف دارند. در این میان چنانچه همانند مبحث روز گذشته؛ صحبت از شبکه ریلی باشد قطعا آخرین دستاوردها به قطارهای پرسرعت و کاهش چشمگیر فاصله زمانی دو نقطه مرتبط می شود.

در مطلب قبلی تصاویری از افتتاح مسیر پرسرعت ژنگژو- ژیائوزو را منتشر کردیم و از پشتکار و سرعت دولت چین در بروزرسانی تمامی مسیرهای ریلی این کشور برایتان گفتیم. جالب آنکه امروز خبر جدیدی روی خط رسانه های چین قرار گرفته که در آن از راه اندازی یک مسیر پرسرعت دیگر صحبت به میان آمده است. فوجو و هفئی شهرهایی هستند که از این پس بهره برداری از قطارهای پرسرعت مختلف تولید چین نقش مهمی در کاهش زمان مسافرت بین آنها داشته است.

در ادامه تصاویر مرتبط با افتتاح خط پرسرعت جدید را مشاهده می کنید:
گفتنی است افتتاح دو خظ پرسرعت؛ آنهم در فاصله زمانی بسیار نزدیک و فاصله مکانی دور از یکدیگر، سندی است بر تلاش جدی و اعتقاد جدی مسئولان چینی نسبت به تحقق چشم اندازهای مشخص شده، شاید چندان جای تعجب نباشد که فردا یا روزهای آینده شاهد افتتاح سایر خطوط پرسرعت ریلی در سرزمین پهناور چین باشیم.
هر چند در تولید انواع کالاها، چینی ها را مورد انتقاد قرار می دهیم اما باید به خاطر داشت که این کشور میزبان خط مونتاژ و تولید بسیاری از برندهای مطرح دنیا نیز بوده و خواهد بود و از سوی دیگر با جدیت برنامه های توسعه و نوسازی خود را دنبال می کند. قطعا کپی برداری(کاری که خودِ چینی ها در آن شهرت جهانی دارند) از رویکرد چینی ها در این مقوله می تواند آثار مثبت بسیاری را برای کشورهای نه چندان پیشرفته از منظر زیرساخت های حمل و نقل به دنبال داشته باشد.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46