ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.15 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب حرفه ای و صنفی

وزیر کار در اجلاس بین المللی کار: آمادگی ایران برای برگزاری کنفرانس‌آینده کار

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکصد و چهارمین اجلاس بین‌المللی کار آمادگی کشورمان را برای میزبانی کنفرانس منطقه‌ای «آینده کار» اعلام کرد.


وی گفت: آینده پژوهی یکی از ملزومات اداره دنیای پیچیده ما شده است و بسیار خرسندم که «آینده کار»، موضوع گزارش دبیر کل است. گزارش ایشان نکات مهمی را بیان می‌کند. من مایلم «نگاه ایرانی» به آینده کار را تشریح و بیش از هر چیز بر تشریح وضعیت منطقه‌ای تاکید کنم.

وی گفت: گزارش دبیر کل نشان می‌دهد که بیکاری جوانان در سراسر جهان در حال افزایش است و این روند در خاورمیانه شدتی بیشتر دارد. انقلاب‌های عربی نشان داد که منطقه تا چه اندازه مستعد بروز بی‌ثباتی سیاسی است که یکی از بزرگ‌ترین عوامل آن بیکاری جوانان است. توسعه‌نیافتگی و بیکاری گسترده یکی از زمینه‌های بروز خشونت و افراطی‌گری در این منطقه است.

وزیر کار تاکید کرد: تغییرات اقلیمی نیز فشار روزافزونی بر این منطقه وارد می‌کند. کشورهای منطقه در کمربند خشکی قرار گرفته‌اند و به تدریج کمبود منابع آب، بحران ریزگردها، کاهش توانایی و خاک برای تامین امنیت غذایی و زوال زیست‌پذیری، منشأ‌های دیگری برای منازعه در این منطقه خواهند شد.وی افزود: علاوه بر آن در تحولات جمعیتی، افرادی از نسل جدید که به جریان بیکاری در کشور‌ها می‌پیوندند فاقد خصوصیات تیپولوژی طبقه کارگر قدیم هستند. بیکاران امروز افراد تحصیلکرده‌اند که از طرق فرآیندهای ارتباطی جدید با دنیای بیرون آشنا هستند و انتظارات جدیدی دارند و سبک زندگی جدیدی را می‌طلبند.ربیعی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تعامل و فعالیت جمعی کشور‌ها برای اجتناب از سناریو‌های ناخوشایند آینده و ساختن جهانی بهتر برای زیستن است. اصول حاکم بر نگاه ایران که مطمئن هستیم آینده کار را بهتر خواهد کرد.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته به جای مداخله از قبیل برهم زدن مرزهای سیاسی کمک‌های فنی و اقتصادی برای رشد و شکوفایی با گرایش‌های انسانی اقدام کنند و اجازه دهند تغییرات براساس دموکراتیک متکی بر آرای مردم صورت پذیرد.

وی گفت: گفت‌وگو در منطقه و همکاری‌ها، علاوه بر دولت‌ها بین نهادهای مدنی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در زمینه اجتماعی و اقتصادی مستحکم شود تا ضمن تضمین امنیت در این مناطق منجر به بهبود معیشت و افزایش رفاه اجتماعی شود. ربیعی افزود: همکاری‌های اقتصادی فناورانه و سیاسی برای مقابله با توسعه‌نیافتگی به مثابه علت اصلی بروز خشونت و افراطی‌گری باید شتاب گیرد.

دامن زدن به تنش‌ها فرصت را از کشورهای منطقه برای متمرکز شدن روی کاهش بیکاری و فراهم کردن کار شایسته برای جوانان می‌گیرد. این کشورها در چنین شرایطی به عوض آنکه فرصت یابند از سرمایه اقتصادی جمعیت جوان موقعیت ژئوپلتیک مناسب و ظرفیت‌های خالی خود برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند قربانی بالا رفتن ریسک سرمایه‌گذاری و هدر رفتن سرمایه‌ها در محیط پرتنش می‌شوند.وی خاطرنشان کرد: بنابراین از اینجا همه کشورهای جهان را به تامل بیشتر فرامی‌خوانیم و از ایشان می‌خواهیم آینده پژوهی «کار در مناطق بحران زده به خصوص خاورمیانه» رابررسی کرده و بکوشند آینده‌ای بهتر برای مردم شکل دهند. من از همین جا اعلام می‌کنم ما آماده‌ایم میزبان کنفرانس منطقه‌ای «آینده کار» باشیم.



Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/886680/#ixzz3cgaUz79t

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 42