ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
سایر مباحث مدیریت

خلاصه یک سخنرانی تأثیرات تکنولوژیهای دیجیتال در بازاریابی کره

بینش فکری ، تحولات بازاریابی و کسب و کار در کشور کره متاثر از تحولات دنیای دیجیتال:

در این سخنرانی به تغیرات پیش آمده در دنیای دیجیتال و تاثیر آن بر بازاریابی و کسب و کار و در کشور کره مورد بحث قرار میگیرد. در این بحث به تغییرات در روش های سنتی بازاریابی صحبت اشاره میشودد .

در 50 سال گذشته از ابزارهای مختلفی برای تبلیغ و رونق کسب و کار استفاده شده که مهمترین آنها روزنامه ها و رادیو و تلویزیون بوده است .

بعنوان مثال در سی سال گذشته تلویزیون بیشترین مخاطب را داشته است. در سال 2009 در حدود 90% مردم تلویزیون نگاه می کردند اما در سال 2011، اینترنت جایگزین تلویزیون شده و 75%  کره ایها به اینترنت توجه و مراجعه میکرده اند . در نتیجه نگاه کردن به تلویزیون افت کرده به 63% رسیده است. در مورد رادیو و روزنامه هم کاهش یکنواخت توجه مردم مشاهده میشود .

به همین ترتیب در حوزه کسب و کار و بازاریابی نیز تغییرات شگرفی پیش آمده است که میتوان سه عامل اصلی آن را بشرح ذیل شناسایی و معرفی کرد :

1-    دنیای چند رسانه ای.

2-    - مسیرهای جدید سفارش گذاری و خرید.

3-    رشد ، تعامل و تداخل مشتریان با تولید کنندگان و برندها و تمایل آنها به حفظ ، توسعه وتداوم اینگونه تعاملات.

در طول دهه های مختلف تلویزیون، تنها و مهمترین وسیله ارتباط با مردم بوده است اما مطالعه نشان داده است که کره ایها بیشترین همزمانی استفاده از سایر ابزارهای ارتباط دیجیتال را با تلویزیون داشته اند .

مثلا 43% کره ایها همزمان با دیدن تلویزیون به ایمیل ها نگاه میکرده اند ،42% در حال نگاه کردن تلویزیون بصورت On line در حال خرید بوده اند و 40% هم در حین نگاه کردن تلویزیون در اینترنت گشت و گذار کرده اند بنابراین اگر شما از طریق تلویزیون تبلیغ کنید باید توجه کنید که بینندگان شما در حین نگاه کردن به چیزهای دیگری نیز توجه دارند . این همان مفهوم مسیرهای جدید خرید جهت کسب و کار است .

بطور کلی یک خرید بطور سنتی سه مرحله دارد: مرحله اول تحریک مشتریان به خرید یک کالا است که از طرق مختلف و یا بشکل سنتی انجام میشود. در مرحله بعد خرید کالا است و در آخرین مرحله هم تجربه خرید و انتقال مثبت و یا منفی آن به دیگران و تکرار چرخه تحریک است .

در عصر جدید یک مرحله جدید به این فرآیند اضافه شده که به آن zero moment of truth (لحظه صفر حقیقت ) میگویند .

در تحقیقات جامع به عمل آمده از 5000 مشتری در 12 حوزه مختلف ،مشاهده شد که اخیرا 84%  خریداران پس از اطلاع از یک کالا و یا تحریک شدن به خرید آن ، فورا اقدام به خرید نمیکنند بلکه از طریق اینترنت وجستار، به تحقیق درباره کیفیت ،قیمت و محل کرده و سپس برند را انتخاب و اقدام به خرید میکنند به این مرحله همان لحظه صفر حقیقت میگویند که تاثیر عمده ای بر بازاریابی دارد. کره ایها بیش از هر ملت دیگری اینکار را میکنند .در 2012 بعنوان مثال 57% کره ایها پس از مشاهده یک تبلیغ ، بصورت online  به تحقیق در مورد کالای تبلیغ شده پرداخته اند و پس از مقایسه قیمت ، بررسی کیفیت در سازنده های مختلف و محل عرضه ،اقدام به خرید کرده اندکه این میزان دو برابر متوسط جهانی بوده است .

نکته بعدی چگونگی تعامل و ارتباط بین مشتریان و تولیدکنندگان است که آنهم بکلی تغییر کرده است. برندها با مشتریان در ارتباط بوده و از نظرات آنها بکمک شبکه های ارتباطی استفاده میکنند. 47% کره ایها به به نحوی از انحاء از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند که این میزان استفاده از شبکه های اجتماعی بخصوص در حوزه کسب و کار و خرید از ژاپن و استرالیا بیشتر است. شرکتها از موضوع استفاده میکنند تا صدای مشتریان را بشنوند و از نظرات انها برای ارتقا محصول و خلق محصول جدید استفاده کنند. مثال آن شرکت آبجو سازی  Heineken  است که برای طراحی بطری های خود یک مسابقه و طرح کسب نظرجهانی اجرا کرد و پس از جمع آوری نظرات از سطح دنیا بهترین طرح را انتخاب کرد .

در واقع فرآیند در گیر نمودن مشتریان در طرح و تولید محصول یکی از مهمترین دستاورد های تکنولوژی دیجیتال بوده است .

کوکاکولا هم همین تجربه را تکرار کرد و با استفاده از YouTube و یا Google و SNS موفق به ارتقاء محصول و تعامل خود با مشتریان شده است .



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 44