ثبت نام | ورود
English
امروز يکشنبه 1403.2.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مطالب خواندنی

گران‌ترین دانشگاه‌های جهان
ثروتمندان کجاها درس می‌خوانند؟

گران‌ترین دانشگاه‌های جهان کدامند؟

در آموزش عالی، تقریبا به مانند هر چیز دیگری در زندگی، کیفیت بالای محصولات و خدمات نیازمند صرف هزینه بالایی است. در این گزارش فهرستی از 10 دانشگاه گران‌قیمت جهان بر اساس شهریه و هزینه‌های اقامتی ارائه می‌شود.

در آموزش عالی، تقریبا به مانند هر چیز دیگری در زندگی، کیفیت محصولات و خدمات نیازمند صرف هزینه بالایی است. در عوض، شما چیزی بهتر و قابل اطمینان‌تر خواهید داشت؛ جایی خوب برای یک دوره زمانی طولانی مدت. اگر‌چه مراکز تحصیلی مانند هاروارد، ییل، آکسفورد، کمبریج و موسسه تکنولوژی ماساچوست جزو مراکز پرهزینه جهان به شمار نمی‌روند، اما آنها نیز به همان اندازه در تخصص‌های مربوطه خود محترم شمرده می‌شوند.

در این گزارش فهرستی از 10 دانشگاه گران‌قیمت جهان بر اساس شهریه (به ازای هر سال تحصیلی) و هزینه اتاق و غیره ارائه می‌شود.

10- دانشگاه شیکاگو
شهریه: 57,711 دلار


دانشگاه شیکاگو یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان در ایالت ایلینویز آمریکاست. این دانشگاه در سال 1890، چهار سال پس از بسته شدن مدرسه دیگری با همین نام به دلیل مشکلات مالی تاسیس شده است. این دانشگاه اولین کلاس درس خود را در سال 1892 با کمک مالی راکفلر راه‌اندازی کرد.

این دانشگاه همچنین میزبان بزرگترین انتشارات دانشگاهی در آمریکاست. دانشگاه شیکاگو دریافت‌کننده 87 جایزه نوبل است که 8 مورد از آنها مربوط به تولیدات دانشکده‌های آن است.

9- دانشگاه جان هاپکینز
شهریه: 57,820 دلار

دانشگاه جان هاپکینز، یکی از دانشگاه‌های پژوهشی، خصوصی و غیرانتفاعی در بالتیمور است. این دانشگاه در سال 1876، سه سال پس از مرگ کارآفرین مشهور جانز هاپکینز تاسیس شد که 7 میلیون دلار برای ساخت آن هزینه صرف کرد.

بخش علوم طبیعی این دانشگاه یکی از شناخته‌شده‌ترین رشته‌های تحصیلی آن است و همچنین به عنوان یکی از دانشگاه‌های پرهزینه و گران در رشته‌‌های علوم، تحقیقات پزشکی، و توسعه مهندسی محسوب می‌شود.

8- دانشگاه جدید طراحی پارسونز
شهریه: 57,910 دلار


پارسونز یک دانشگاه خصوصی برای هنر و طراحی و مستقر در نیویورک است. این دانشگاه در سال 1896 توسط ویلیام مریت چیس، نقاش امپرسیونیست، تاسیس شده است که به همین دلیل در ابتدا دانشگاه چیس نامیده شد.

این دانشگاه به نام های مختلفی از جمله: دانشگاه هنر نیویورک، دانشکده هنرهای زیبا و کاربردی نیویورک شناخته می‌شد و اخیراً به دانشکده جدید طراحی پارسونز تغییر نام یافت. همچنین بخشی از این دانشگاه در سال 1970 در زمینه تحقیقات اجتماعی شروع به فعالیت کرد. دانشگاه پارسونز یکی از معتبرترین دانشگاه‌های هنر و طراحی در جهان به شمار می‌رود.

7- کالج دارتموث
شهریه: 57,996 دلار

کالج دارتموث یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در نیوهمپشایر است. این دانشگاه بخشی از لیگ آیوی (Ivy League‌) است و یکی از 9 دانشکده‌ای است که قبل از انقلاب آمریکا تاسیس شده است.

لیگ دانشگاه‌های آیوی، از معروف‌ترین گروه‌های دانشگاهی جهان است.این گروه متشکل از 8 دانشگاه پرآوازه می‌باشد. علت نامگذاری این دانشگاه‌ها ساختمان‌های بسیار قدیمی است که نمای آنها با پیچک و پاپیتال پوشیده شده است که در انگلیسی به آن «Ivy» می گویند و تاکنون برنده سه جایزه نوبل شده است.

6- کالج کلرمونت مک‌کنا
شهریه: 58,065 دلار


این کالج یک کالج خصوصی هنرهای آزاد در کالیفرنیا است. کالج مک کنا در کلارمونت (CMC)، یک کالج خصوصی مختلط و مرتبط با علوم انسانی است که عضوی از کالج های کلرمونت واقع شده در شهر کلرمونت ایالت کالیفرنیا در آمریکاست. تاریخچه این دانشگاه به سال 1946 بازمی‌گردد

هنگامی که شرایط پذیرش دانشجو در مورد مردان انجام می‌گرفت. اما از سال 1976 این دانشگاه شروع به پذیرش دانشجویان زن کرد و از سال 1981 عنوان این دانشگاه به کالج دونالد مک‌کنا تغییر نام یافت. کالج مک کنا که بر طبق یک سیستم ترمی عمل می کند، دارای 12 بخش دانشگاهی، 10 موسسه تحقیقاتی و 32 رشته است، که محبوب ترین رشته ها در این کالج شامل اقتصاد، دولت، روانشناسی، و روابط بین الملل، می شود. به گزارش اقتصادی نیوز، در این کالج، نسبت استادان به دانشجویان، 9 به 1 است و اکثر کلاس ها کمتر از 20 دانشجو دارند. نرخ فارغ التحصیلی چهار ساله 84 درصد است و نرخ احتباس دانشجوی سال اول، که شاخص رضایت دانشجویان می باشد، 96 درصد است.

5- دانشگاه وسلین
شهریه: 58,502 دلار

دانشگاه وسلین یکی از کالج های خصوصی هنرهای آزاد که در میدلتاون، نیوجرسی در کانکتیکات واقع شده است. این دانشگاه در یادبود جان وسلین بنیانگذار متودیست نامگذاری و در سال 1831 توسط کلیسای اسقف‌های متودیست تاسیس شد.

رشته هنر و علوم تا مقطع کارشناسی و رشته هنرهای آزاد برای کسب مقطع دکترا از پرتعدادترین رشته‌های مورد پذیرش این دانشگاه است.

4- دانشگاه کلمبیا
شهریه: 58,742 دلار


این دانشگاه عضو آیوی‌‌لیگ و در مرکز شهر نیویورک واقع است. یکی از معتبرترین دستاوردهای دانشگاه کلمبیا بالاترین میزان جایزه نوبل برای استادان یا فارغ‌التحصیلان این موسسه است که از تمام دانشگاه‌های جهان است.

این دانشگاه در سال 1754 با نام «کالج کینگ» که برگرفته از یک منشور سلطنتی بود، تاسیس شد. اما در سال 1784 به عنوان کالج کلمبیا تغییر نام یافت. دانشگاه کلمبیا دریافت‌کننده 98 جایزه نوبل و جایزه سالانه پولیتزر است.

جایزه پولیتزر که معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، هر ساله با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نیز نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان برجسته اهدا می‌شود. دانشگاه کلمبیا اولین دانشگاه آمریکایی است که مفتخر به اعطای مدرک دکترا به 29 نفر از سران کشورهای جهان است.

3- دانشگاه هاروی‌ماد
شهریه: 58,913 دلار


کالج هاروی‌ماد یک کالج خصوصی هنرهای آزاد است که در سال 1955 از طریق بودجه‌ای که هاروی‌ماد به همراه خانواده و دوستانش ارائه کردند، تاسیس شد. کالج هاروی‌ماد، یک کالج علوم انسانی، خصوصی و شبانه‌روزی است، که در کلارمونت کالیفرنیا در ایالات متحده امریکا، واقع شده است.

تمرکز این کالج بر علوم، مهندسی و ریاضیات است. این کالج، یکی از نهادهای به هم پیوسته کالج کلارمونت است و یکی از گرانترین مراکز تحصیلی جهان به شمار می‌رود.

2- دانشگاه نیویورک
شهریه: 59,337 دلار


دانشگاه نیویورک، یک دانشگاه خصوصی و تحقیقاتی است که واقع در روستای گرینویچ در محله منهتن نیویورک است. این دانشگاه در سال 1831 به عنوان دانشگاه شهر نیویورک تاسیس شد و رسماً در سال 1896 به عنوان دانشگاه نیویورک شروع به فعالیت کرد.

دانشگاه نیویورک یکی از مراکز مهم تحقیقاتی و پژوهشی آنلاین بین‌المللی در بین دانشجویان جهان و همچنین مرکزی برای تبادل اطلاعات و برنامه‌های دانشگاه‌های جهان است. میزان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بسیار چشمگیر است و تاکنون موفق به کسب 36 جایزه نوبل و 16 جایز پولیتزر و همچنین دریافت‌کننده 10 مدال ملی علوم است.

1- کالج سارا لارنس
شهریه: 61,236 دلار


کالج سارا لارنس یکی از کالج‌های خصوصی هنرهای آزاد در یونکرز در ایالت نیویورک است. این کالج در سال 1926 توسط ویلیام وان‌دازر لارنس (William van Duzer Lawrence) تاسیس و پس از او به نام همسرش نامگذاری شد.

دانشگاه لارنس به عنوان یکی از دانشگاه‌های استانداردبالا در جهان شناخته شده است. فعالیت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه به عنوان یک الگو برای آموزش سیستمی دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج معرفی شده و رشته‌های معتبر این دانشگاه: علوم انسانی، نویسندگی و هنرهای نمایشی است.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 45