ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مقالات و آثار علمی

تجدید چاپ کتاب مدیریت پیمان طرح های عمرانی در کمتر از چهار ماه
تجدید چاپ کتاب مدیریت پیمان طرح های عمرانی در کمتر از چهار ماه
http://srbiau.ac.ir/fa/news/3/bodyView/11100/تجدید.چاپ.کتاب.مدیریت.پیمان.طرح.های.عمرانی.در.کمتر.از.چهار.ماه.html

کتاب اصول، مقررات و روش های مدیریت پیمان طرح های عمرانی تألیف دکتر مهدی روانشادنیا، عضو هیأت علمی واحد علوم و تحقیقات، در کمتر از چهار ماه تجدید چاپ شد.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، این کتاب یک مرجع پایه در زمینه قوانین و مقررات طرح های عمرانی، روش های قراردادی، تأمین مالی و اجرای طرح ها و قابل استفاده برای مدیران، مهندسان حرفه ای و محققان در زمینه مدیریت اجرایی پروژه های عمرانی است.

نگاهی تحلیلی به طرح های عمرانی، بسترها و ساختار اجرایی شکل گیری طرح های عمرانی، جایگاه طرح های عمرانی در قوانین و برنامه های کلان کشور و طرح های عمرانی در برنامه های توسعه و بودجه سنواتی از فصل های این کتاب به شمار می روند.

مراحل امکان سنجی، تأمین مالی و فرآیندهای شروع طرح ها،روش های تأمین منابع مالی، ساختارهای اجرایی پروژه های عمرانی و روش های برآورد، محاسبه صورت وضعیت و پرداخت در پروژه ها بخش دیپری از فصول این کتاب را تشکیل می دهند.

از دیگر بخش های این کتاب می توان به نظام تشخیص صلاحیت عوامل اجرای طرح ها، مناقصه و ضوابط برگزاری آن، مناقصه از دیدگاه مناقصه گر و عقد قرارداد، شرایط عمومی و خصوصی پیمان اشاره کرد.

این کتاب، قصد دارد تا با نگاهی نقادانه به موضوعات، ضمن بررسی اصول و مبانی کلی حاکم برنظام فنی و اجرایی، دستگاه های اجرایی عمده، دستگاه های نظارتی، قوانین مهم کشور (همچون قانون اساسی، قانون محاسبات عمومی، قانون برنامه و بودجه و...) را مورد بررسی قرار دهد.

کتاب با برخی مقایسه های تطبیقی با سایر کشورهای دنیا، راهکارهایی برای بهبود وضعیت شبکه طرح های عمرانی کشور ارائه می دهد. برای مثال در کتاب چشم انداز کشورهایی چون ترکیه، عربستان، روسیه، کره جنوبی و... بررسی و با چشم انداز 1404 ایران مقایسه شده اند.

تشخیص صلاحیت عوامل اجرایی، روند برگزاری مناقصات، ارجاع کار و نحوه عقد و مدیریت قراردادها از دیگر موارد مورد بحث این کتاب است.

همچنین، ابهام در اختیارات و وظایف کارفرما و پیمانکار، بروز دعاوی متعدد، مشکلات محاسبه فهرست بهایی، مسائل محاسبه تأخیرات مجاز و غیر مجاز، برخی عدم شفافیت ها در شرایط تعلیق، خاتمه و فسخ پیمانها در فصل آخر کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش از کتاب شرایط عمومی پیمان ایران و فیدیک مقایسه شده اند و راهکارهایی برای بهبود وضع موجود ارائه شده است.

لازم به ذکر است، کتاب اصول، مقررات و روش های مدیریت پیمان طرح های عمرانی که شهریورماه امسال منتشر شده بود با توجه به کمیاب شدن، دی ماه سال جاری، توسط انتشارات سیمای دانش به چاپ دوم رسید، که به جهت زمان کوتاه تجدید چاپ رکوردی در زمینه کتاب های تخصصی به حساب می آید.



آرشيو مطالب...


فولادی : با سلام تبریک می گویم
Copyright 2012
تعداد کاربران: 46