ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
روش های ساخت

دو آمار متفاوت از آمار صنعتی سازی مسکن
مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، درباره سهم صنعتی‌سازی در ساخت‌و‌سازهای کشور دو آمار متناقض در فاصله دولت‌های دهم و یازدهم اعلام کرده است. به گزارش «دنیای اقتصاد»، رئیس این مرکز در دولت دهم بارها از سهم 30 درصدی صنعتی‌سازی در ساخت‌و‌سازها خبر داده بود که یکی از نمونه‌های آن در مصاحبه وی با «ایرنا» در تاریخ 28 آذر 91، به نقل از وی منتشر
شده است.
در این مصاحبه، این مقام مسوول در دولت دهم، از برنامه‌ریزی برای افزایش سهم صنعتی‌سازی تا 40 درصد در پایان دولت وقت خبر داده است.
این در حالی است که دیروز، رئیس فعلی مرکز تحقیقات مسکن با انتقاد از وضیعت نامناسب کاربرد تکنولوژی‌های جدید در ساخت‌و‌سازها، سهم صنعتی‌سازی را کمتر از 5 درصد اعلام کرد.
محمد شکرچی‌زاده گفت: عمر مفید ساختمان‌ها در حالی در کشور بین 20 تا 30 سال است که این میزان در کشورهای پیشرفته بیش از 50 سال است.
وی همچنین اعلام کرد: در حال راه‌اندازی پژوهشکده اقتصاد مالی مسکن و حمل‌و‌نقل هستیم. بر این اساس می‌توانیم از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات مسکن در صنعت راه و ترابری و مسکن استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه تامین مالی پروژه‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل و مسکن از طریق تشکیل صندوق‌های پس‌انداز مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم با راه‌اندازی پژوهشکده اقتصاد مالی مسکن و حمل‌و‌نقل بتوانیم تحقیقات و بررسی‌ها را در این زمینه با عمق بیشتری انجام دهیم.
نقل از دنیای اقتصاد


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48