ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
۱۵ سال نگهداری از پارک پردیسان را برعهده شهرداری قرار گرفت
زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران در ارتباط با موضوع واگذاری پارک پردیسان به شهرداری اظهار داشت: پردیسان یک پارک طبیعی است، از سرمایه‌های ارزشمند تهران به شمار می‌رود و باید به عنوان پارک طبیعت حفظ شود، گونه‌های موجود در آن ارزشمند است و باید حفاظت و مراقبت لازم در آن لحاظ شود.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل محدودیت منابع، امکان نگهداری پارک برایش میسر نبود و در اوایل شورای پنجم توافقنامه‌ای بین شهرداری تهران و ریاست سازمان محیط زیست منعقد شد و بر همین اساس، شهرداری مسؤولیت نگهداری از پارک را برعهده گرفت.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انجام آسفالت، نورپردازی پارک، بهسازی معابر پیاده و نصب صندلی برای تفرج مردم از جمله اقداماتی بود که توسط شهرداری براساس این توافقنامه انجام می‌گرفت، بیان داشت، شهرداری با اعتبار قابل توجه که در شورا تصویب شد عهده‌دار این مسؤولیت شد.

وی گفت: براساس این توافقنامه ۱۵ سال نگهداری از پارک پردیسان را برعهده شهرداری قرار دادند، اما تملک آن واگذار نشده بود.

نوری گفت: در ادامه این مسئله، به دلیل چالش‌های ایجاد شده و نگرانی از انجام ساخت وساز و پروژه‌های مختلف، فعالان محیط زیست ابراز نگرانی کردند و این مسئله سبب شد که پروژه نگهداری از پارک با کندی مواجه شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس طرح اولیه تعدیل و طبق آخرین توافق نگهداری پارک توسط شهرداری و سازمان‌ها بوستان‌ها انجام می‌گیرد وسالانه ردیف اعتباری آن در شورا تصویب می‌شود.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48