ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
قیمت نفت در سال 2020 و 20130
در چشم‌انداز سیاست‌های نوین آژانس بین المللی انرژی پیش‌بینی شده است که قیمت نفت تا سال ٢٠٢٠ میلادی به ٧٩ دلار برسد.

به گزارش شانا، آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه ٢٠١٦ میلادی خود دو چشم‌انداز کلی «سیاست‌های کنونی» و «سیاست های نوین» برای آینده بازارهای جهانی نفت ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به این که تقاضا برای نفت در سال ٢٠١٥ میلادی، روزانه ٩٢ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه بوده است، در هر دو چشم‌انداز انتظار می‌رود که این میزان افزایش یابد.

در ٣٠ سال گذشته، تقاضا برای نفت به طور پیوسته رشد داشته و میزان رشد در مجموع حدود ٣٥ میلیون بشکه در روز بوده است.

در صورت رشد تقاضای نفت با همین روند، انتظار می‌رود تا سال ٢٠٤٠ میلادی، تقاضای روزانه نفت به ١٢٠ میلیون بشکه در روز برسد.

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرده است که در پیش‌بینی‌های هر دو چشم‌انداز، تقاضا برای سوخت‌های زیست محیطی نزدیک به ٢ برابر افزایش خواهد یافت. با این‌حال، تا زمانی که این برآوردها از جانب دولت‌ها پشتیبانی نشوند، نمی‌توان به آینده و تاثیرگذاری آن‌ها چندان امیدوار بود.

این آژانس از سوی دیگر هشدار داد در صورتی که اجرای پروژه‌های نفتی جدید برای سومین سال متوالی در سال ٢٠١٧ میلادی به تأخیر بیفتد، تأمین تقاضا اوایل ٢٠٢٠ میلادی غیرممکن می‌شود و با شوک قیمت روبه‌رو خواهیم شد.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، در چشم‌انداز سیاست‌های کنونی حتی اگر مسئله شوک قیمت وجود نداشته باشد قیمت نفت خام تا سال ٢٠٢٠ به ٨٢ دلار، تا سال ٢٠٣٠ میلادی به ١٢٧ دلار، و تا سال ٢٠٤٠ میلادی به ١٤٦ دلار به ازای هر بشکه خواهد رسید.

این در حالی است که در چشم‌انداز سیاست های نوین، با توجه به وجود مقررات و سیاست‌هایی که منجر به کاهش تقاضای نفت می‌شود، قیمت این کالا تا سال ٢٠٢٠ میلادی ٧٩ دلار (٧٥ درصد افزایش)، تا سال ٢٠٣٠ میلادی، ١١١ دلار و تا سال ٢٠٤٠ میلادی، ١٢٤ دلار برای هر بشکه پیش‌بینی شده است.

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48