ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
طرح‌های نیمه‌کاره دولتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد نهاوندیان با بیان اینکه ما غیر از بودجه‌های دولت، به دنبال بودجه بخش خصوصی هستیم، ‌افزود: یک گام ملموس این است که طرح‌های نیمه‌کاره دولت به بخش غیردولتی واگذار شود و آنچه دولت هزینه کرده است به عنوان آورده دولت محسوب شود. بخش خصوصی می‌تواند از این آورده دولت به عنوان گام نخست استفاده کند و اگر بخش خصوصی بقیه بودجه را تامین کند، می‌تواند مالک آن شود.

وی تصریح کرد: در طرح‌های مختلف زیر عنوان وزارتخانه‌ها مشخص شده و سازمان برنامه می‌تواند به سرمایه‌گذاران راهنمایی‌های لازم را ارائه کند. همچنین وزارتخانه‌های تابع نیز می‌توانند این راهنمایی‌ها را ارائه و از همراهی بخش خصوصی بهره‌مند شوند.

نهاوندیان درباره بخشودگی مالیاتی نیز اظهار کرد: ما برای بخش محروم، بخشودگی مالیاتی و معافیت مالیاتی در نظر داریم، اما نکته مهم کسب اطمینان از سرمایه‌‌گذاری بلند و به هم نخوردن محاسبات سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها از جمله آب‌رسانی، وزارت نیرو با کمبود اعتبارات روبه رو بوده‌است، ادامه داد: یکی از نتایج نحوه هدفمندی یارانه‌ها این بود که منابع از وزارت نیرو تخلیه و این وزارتخانه با کسری منابع مالی روبه‌رو شد. در این وضعیت ممکن بود با خاموشی و نبود امکانات برای اداره امور روبه‌رو شویم. سعی کردیم بخشی از بدهی‌های وزارت نیرو را به پیمانکاران بپردازیم و درباره کاستی‌ها هم مقرر شده است بررسی‌های لازم انجام و به ما گزارش داده شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه ما از رکود خارج شده‌ایم، تاکید کرد: رکود به شرایطی گفته می‌شود که در دو فصل رشد اقتصادی منفی باشد؛ بنابراین اگر دو فصل بعد این رشد مثبت شد، می‌توان گفت از رکود خارج شده‌ایم. این امر در اقتصاد ایران به تحقق پیوسته که بخشی از این رشد مربوط به اقدامات انجام شده در استان‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌ 92 و به ویژه سال 93 دولت بیشترین میزان حضور در پروژ‌های عمرانی را داشته‌است، ادامه داد:‌ در بخش نفت و گاز این رشد مشاهده شده و یک درصد از این رشد هم مربوط به صنعت است.بخشی از این جهش نیز مربوط به رفع تحریم‌هاست. به گفته او، اعلام این رشد در اقتصاد کشور اثر فزاینده دارد.

نهاوندیان در پاسخ به این پرسش که آیا مردم این رشد را احساس می‌کنند، اظهار کرد: رشد اقتصادی زمانی از سوی مردم احساس خواهد شد که فرد در بخش دارای رشد اقتصادی به فعالیت بپردازد و بتواند افزایش قدرت خرید را نیز احساس کند یا فرصت شغلی بیشتری ببیند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر این که بانک‌مرکزی برای تعیین میزان رشد اقتصادی، از بخش‌های مختلف اقتصادی اطلاعات خود را دریافت می‌کند، اظهارکرد: اعلام نرخ رشد اقتصادی یک فایده سیاسی خوب برای ما دارد، آن هم این است که در شرایط مذاکره 1+5، اقتصاد ایران قدرتمندتر از گذشته ظاهر شده و این در حالی است که تحریم‌ها کامل برداشته نشده‌ است.

نهاوندیان پنجشنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما خاطرنشان کرد: مردم ایران اثبات کردند که می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تجلی دهند و این نرخ 4 درصدی رشد می‌تواند نشان از تحقق بخشی اقتصاد مقاومتی باشد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45