ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
شهروندان دبی سال جدید را با برف شروع می‌کنند
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، یک شرکت آژانس املاکی قصد دارد مردم شهر دبی را با بارش برف مصنوعی یا آدم‌برفی‌ها در خیابان‌های شهر دبی یا حداقل در جزیره‌های قلب اروپا غافلگیر کنند. البته این گروه از اوایل سال 2014 اعلام کرده بود قصد چنین کاری دارد، اما به تازگی در عید کریسمس 2015 یک آدم‌برفی را در یکی از مناطق دبی درست کرده و آن را در فضای باز نگهداری کرده است.

جوزف کلیندینست (Josef Kleindienst)، مدیرعامل شرکت Kleindienst در این مورد گفت: شرکت ما قصد دارد براساس طرح «هفت روز در دبی»، دستگاه‌های برف‌ساز را بعد از کشورهایی چون استرالیا، آلمان، سوئد و موناکو، در خیابان‌های خاصی در دبی قرار خواهیم داد.

البته در گذشته نیز برف‌های مصنوعی در دبی درست شده است، ولی در مراکز تجاری رو بسته. این تیم خوش‌ذوق می‌خواهند برف را در فضای باز بسازند و چند روز آن را نگهداری کنند.

این خیابان‌ها با استفاده از لوله‌هایی که زیر زمین کار گذاشته شده‌اند، خنک می‌شوند تا برف‌ها که روی زمین می‌بارند، زود ذوب نشوند. حتی اگر هم برف‌ها آب شوند، مکانیزم‌های زیر سطحی در نظر گرفته شده که آب را جمع‌آوری کرده و دوباره برای ساخت برف از آن استفاده می‌کند.

دانشمندان موسسه فرانهوفر در آلمان معتقدند که این سیستم در آینده‌ای نزدیک خواهد توانست در دمای 81 درجه فارنهایت و حتی در تابستان نیز برف بسازد. کلیندینست می‌داند که ساخت و نگهداری برف در فضاهای باز، آن هم در مناطق گرم چقدر سخت است، اما تیم او معتقد است که اگر شما می‌توانید یک استخر رو بار را در زمستان گرم نگه دارید، پس سرد کردن آن منطقه در تابستان هم کاری نخواهد داشت. تست آدم‌برفی‌های این شرکت در دبی نیز نشان داد که این کار عملی است.

البته سرد نگه داشتن فضای باز در تابستان، انرژی بسیار زیادی را می‌خواهد. به طور مثال، سرد کرد مناطق نزدیک به پیست‌های اسکی در مرکز تجاری امارات انرژی فوق‌العاده زیادی مصرف می‌کند. اگر قرار بر ساخت برف هم باشد، این میزان چندین برابر خواهد شد.

اما کلیندینست ادعا می‌کند که انرژی مصرفی برای ساختن برف مورد نیاز چندین ساختمان در دبی، بیشتر از انرژی مصرفی یک پاساژ بزرگ نیست. البته وی نگفته که این مصرف انرژی فقط برای یک خیابان است یا چندین خیابان.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45