ثبت نام | ورود
English
امروز چهارشنبه 1403.2.5 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
69 بزرگراه کنارگذر به طول 1750 کیلومتر در حال احداث است.

69 بزرگراه کنارگذر به طول 1750 کیلومتر در حال احداث است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر 69 کنارگذر به طول 1750 کیلومتر در شهر‌های بالای 100 هزار نفر جمعیت در حال ساخت است، از افتتاح 10 کنارگذر تا پایان سال خبر داد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با فارس درباره احداث و توسعه کنارگذر شهر‌ها به عنوان یکی از روش‌ها برای کاهش ترافیک درون‌شهری و سوانح رانندگی، اظهار داشت: هم‌اکنون 69 کنارگذر ‌در شهرهای دارای بیش از 100 هزار نفر جمعیت و شهرهایی که سر راه ترانزیت ملی قرار دارند، در حال احداث است.

وی با بیان اینکه طول کل این کنارگذرها 1750 کیلومتر است، تصریح کرد: این کنارگذر‌ها عموماً به صورت بزرگراه در حال احداث هستند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها ادامه داد: اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث یک باند از این بزرگراه‌ها است و در مرحله دوم باند دوم احداث می‌شود.‌

* بهره‌برداری از 10 بزرگراه کنارگذر تا پایان سال

خادمی اضافه کرد:‌ امیدواریم تا پایان امسال حداقل 10 کنارگذر ساخته شده و به بهره‌برداری برسد، البته اولویت پروژه‌هایی است که ترافیک سنگین‌تری دارند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اضافه کرد: مشکل اصلی که در احداث این کنارگذر‌ها وجود دارد، تملک اراضی است؛ برای احداث این کنارگذر‌ها باید از حاشیه شهرها عبور ‌‌کنیم که با موضوع ارزیابی اراضی مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: ‌نرخ اراضی بخصوص در شمال کشور و اراضی ساحلی بسیار بالا است، بنابراین با مشکلاتی نظیر معارض و کمبود اعتبار مواجه هستیم، به همین دلیل سرعت اجرای این کنارگذرها کمی پایین است.

خادمی ادامه داد: به همین دلیل در اجرای این کنارگذر‌ها اولویت‌بندی خاصی را مد نظر قرار داده‌ایم، شهرهای بزرگ‌تر و محورهایی که ترافیک بالایی دارند کنارگذر‌ آنها زودتر به اتمام می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها تصریح کرد: در این راستا 6 کنارگذر به بهره‌برداری رسید و برنامه داریم کنارگذر برخی شهرهای دیگر را نیز امسال افتتاح کنیم.

خادمی یادآور شد: کنارگذرهای اراک، اهواز، میبد، یزد و اردکان برخی از پروژه‌هایی است که به تازگی افتتاح شده است.

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44