ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.2.7 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فهرست بهای پایه سال 1392 ابلاغ شد.

فهرست بهای پایه سال 1392 ابلاغ شد.

با توجه به آييننامه تعيين برنده مناقصه، مصوب 1354 مهندس مشاور يا دستگاه اجرايي كه خدمات نظير آن را انجام ميدهد بايد براي هر مناقصه، برآورد مقادير، قيمتهاي واحد و برآورد كل هزينه كار و همچنين قيمتهاي مصالح پاي كار را كه به تصويب مقامات مجاز دستگاه اجرايي رسيده است، به ضميمه اسناد مناقصه در اختيار شركت كنندگان در مناقصه بگذارد. بدين ترتيب دستگاه اجرايي براي براورد هزينه اجراي كار مسئول تهيه فهرستبهاي مربوط به آن كار ميباشد.

در قراردادهای پیمانکاری فهرست بهایی، مبنا فهرست بهای قدیمی بوده و از سال 1388 تا کنون فهرست بهای جدیدی منتشر نشده بود كه باتوجه به گرانیها و تورم و تغییر قیمت های زیادی كه داشتیم این فهرست بها اصلا جوابگو نبوده و بخصوص پس از تغییرات نرخ ارز مشکلات زیادی برای نظام فنی اجرایی کشور به وجود آمده بود.

پس از یک خلاء  تقریباْ ۴ ساله، به تازگی فهرست بهای سال 92 برای تمام رشته ها از سوی نظام فنی و اجرایی كشور ، ۱۵ فهرست بهای واحد پایه سال ۱۳۹۲ در تاریخ ۲۷/۳/۱۳۹۲ ابلاغ شد . از ویژگی های این فهرست بها می توان به اضافه شدن رشته انتقال و توزیع آب روستایی می باشد . این کار با توجه به قیمتهای مناسب در نظر گرفته شده در بسیاری از آیتمها و نیز توجه به روزهای پایانی دولت ستودنی است.

برای دانلود فهرست بهای ۹۲ (بصورت تفکیکی شده) می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

http://tec.mporg.ir /

جناب آقای مهندس عطاردیان دبیر سندیکای پیمانکاران طی نامه ای خواستار اعلام نظر مدیران عامل شرکت های عضو پیرامون فهرست بهای پیشنهادی سال 92 انجمن شدند.

علاقمندان به نظام فنی اجرایی کشور در صورتیکه نظر و پیشنهادی دارند در بخش پیشنهادات سایت روانشادنیا.کام بگذارند.

با آرزوی بهروزی

مهدی روانشادنیا



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44