ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.2.6 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
برنامه ساخت بلندترین ساختمان جهان در 90 روز

دوبی حدود ۵ سال پیش شروع به ساخت ساختمانی کرد که قرار بود بلندترین آسمان خراش دنیا باشد. اما پس از کمتر از پنج سال و در حالی که هنوز این بنا تکمیل نشده یک کمپانی ساختمان‌های پیش‌ساخته چینی قصد دارد تنها طی ۹۰ روز بلندترین بنای جهان که از برج خلیفه ۱۰ متر بلندتر است را در چانگسای چین احداث کند. این مدت زمان برای ساخت یک برج با این ارتفاع، جهش بزرگی در دنیای تکنولوژی است .

 برج خلیفه دبی قرار است تا اوایل ۲۰۱۳ تبدیل به بلندترین ساختمان جهان شود. اما یک کمپانی چینی به نام BSB که در احداث ساختمان‌های پیش ساخته تخصص دارد، کار ساخت «شهر آسمانی» ۸۳۸ متری را در چانگسای چین آغاز خواهد کرد که تنها ۹۰ روز به طول خواهد انجامید .

به نظر ساخت یک آسمان خراش، به خصوص اگر قرار باشد به بلندترین بنای جهان تبدیل شود (برج خلیفه با ۸۲۸ متر ارتفاع ۱۰ متر از ساختمان چینی‌ها کوتاه‌تر است) طی تنها ۹۰ روز غیر قابل تصور است. اما این موضوع کمپانی BSB را از حرکت به سمت ثبت رکوردی عجیب باز نمی‌دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید که ساخت برج خلیفه ۵ سال به طول انجامید .

نام BSB آشنا است چرا که همین کمپانی بود که در پشت پروژه ساخت هتل ۳۰ طبقه‌ای طی ۱۵ روز در اوایل امسال قرار داشت .

مسلما قبل از آن که کار احداث شهر آسمانی آغاز گردد، قطعات آن در کارخانه به شکل پیش ساخته در خواهد آمد، اما چیدن قطعات آن در کنار هم در ۹۰ روز نیز یک جهش بزرگ برای بشر است .

هنوز هیچ تصویری از ماکت این ساختمان به غیر از چند شبیه‌سازی گرافیکی در سال ۲۰۱۰ به طور رسمی منتشر نشده است؛ ضمنا باید بدانید که دیوارهای بیرونی این بنا قرار است ضخامت ۱۵ سانتیمتر داشته باشند. به این ترتیب تنها یک پنجم انرژی مصرفی برای ساخت یک ساختمان معمولی را نیاز دارد .

اگر همه چیز طبق نقشه پیش برود، BSB کار ساخت بنای شهر آسمانی را در نوامبر ۲۰۱۲ آغاز کرده و در ژانویه ۲۰۱۳ به پایان می‌رساند. با این کار برج خلیفه دومین بنای بلند جهان خواهد شد و برج احداث شده در توکیوی ژاپن در جایگاه سوم جهان قرار می‌گیرد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 44