ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
گزارش آخرین وضعیت آزادراه تهران شمال- آبان 91

آخرین وضعیت آزادراه تهران شمال- آبان 91

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در صورت نبود شرایط غیرمنتظره، قطعه 4 آزادراه تهران - شمال تا پایان پاییز جاری افتتاح می‌شود، از مجوز فاینانس 200 میلیارد تومانی به چینی‌ها در قطعه یک خبر داد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان افتتاح قطعه چهار آزادراه تهران – شمال اظهار کرد: طی 20 روز گذشته، هشت روز بارندگی در منطقه‌ای که قطعه 4 در آن ساخته می‌شود، مانع از انجام کارها شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق دستور نظارت، در زمان بارندگی کار باید تعطیل شود، گفت: تنها در زمانی می‌توان کار ساخت قطعه چهار آزادراه را ادامه داد که بارندگی نباشد.

صادقی با تاکید بر این‌که حجم عمده‌ای از کارها انجام شده است، اظهار کرد: در زمستان منطقه نیز می‌توان کار ساخت و ساز را در زمینه راه انجام داد. مشروط بر این که بارندگی شدید نباشد و شرایط ویژه به وجود نیاید.

رییس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره آخرین وضعیت ساخت قطعه چهار آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: بخش‌های عمده‌ای از این قطعه به آسفالت لایه سوم رسیده است. در بخش‌هایی نیز عملیات خاکی تمام شده و کار آسفالت آغاز شده است بطوری که خط کشی از هفته آینده شروع می‌شود.

به گفته وی، اگر شرایط غیر منتظره و بارندگی شدید در یک هفته باقیمانده از آبان و نیز آذرماه پیش نیاید تا پیش از پایان پاییز سال جاری قطعه چهار آزادراه تهران – شمال افتتاح شده و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

**250 میلیارد تومان آورده دولت در قطعه 4

صادقی درباره آورده مالی دولت در قطعه چهار آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان توسط دولت برای ساخت قطعه چهار آزادراه تهران – شمال تامین شده است.

رییس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: برای ساخت قطعه چهار آزادراه تهران – شمال شرکت آزادراه به عنوان پیمانکار بنیاد مستضعفان که شریک دولت برای ساخت آزادراه است، 200 میلیارد تومان آورده است.

**حل مشکل چینی‌ها در زمینه معارضین و مطالبات پیمانکار

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط کار در قطعه یک آزادراه تهران - شمال نیز اظهار کرد: کار در این قطعه به خوبی و طبق برنامه در حال پیشرفت است.

به گفته صادقی، مشکل ارزیابی و نیز مطالبات و فاینانس شرکت چینی به عنوان پیمانکار فعال در قطعه یک در حال حل شدن است.

وی با بیان این‌که با طرف چینی توافق کرده‌ایم که مشکل فاینانس را حل کنیم، تاکید کرد: فاینانس، تملک اراضی و مطالبات پیمانکار در حال حل شدن است و مطالبات را پرداخت خواهیم کرد.

رییس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد حل معارضین قطعه یک نیز اظهار کرد: بیشتر معارضین در منطقه سولقان بوده است که استاندار تهران دستور حل مشکل را صادر کرده و ضمن جلسه‌ای که با اهالی داشته‌ایم مشکل معارضین نیز به مرور در حال حل شدن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آورده دولت به قطعه یک آزادراه نیز یادآور شد: در این قطعه به طور کل مسئله آورده مالی به صورت فاینانس بوده است به طوری که 15 درصد از کل هزینه‌ها را دولت و 85 درصد را طرف چینی باید تامین کند.

**درخواست چینی‌ها برای فاینانس 200 میلیارد تومانی دوم

وی ادامه داد: در قطعه یک بین 50 تا 60 میلیارد تومان از طرف دولت تامین شده و 200 میلیارد تومان نیز تاکنون از طرف پیمانکار چینی هزینه شده است.

صادقی افزود: پیمانکار چینی قطعه یک آزادراه تهران – شمال درخواست صدور مجوز برای فاینانس دیگری متمم فاینانس اولیه به ما اعلام کرده است.

رییس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: چینی‌ها درخواست صدور مجوز فاینانس 200 میلیارد تومانی دیگر دارند که از نظر ما این امکان وجود دارد و مجوز را صادر خواهیم کرد.

**ابتدای سال 92 آغاز ساخت قطعات دو و سه

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال و کنسرسیوم ایرانی آن اظهار کرد: کنسرسیوم ایرانی وارد شده به قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال، برای آغاز به کار از ما شش ماه فرصت گرفته است.

وی افزود:‌از آنجا که مطالعات قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال مربوط به 20 سال پیش و ناقص است به کنسرسیوم برای انجام مطالعات جدید شش ماه فرصت داده شده است.

صادقی ادامه داد: پس از شش ماه کنسرسیوم پیشنهادات خود را برای نحوه عملکرد در قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال به ما تحویل خواهد داد.

رییس سازمان ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: ساخت قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال سرمایه‌گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد و به همین دلیل باید مطالعات جامعی در این زمینه صورت گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به زمان آغاز مطالعات جدید از سوی کنسرسیوم ایرانی قطعات دو و سه آزادراه تهران – شمال، می‌توان امیدوار بود ابتدای سال 92 نتایج کار را به ما اعلام کرده و شاهد آغاز کار احداث این دو قطعه باشیم.

 



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48