ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
بودجه ریزی سال ۱۳۹۴ و تدوین برنامه ششم توسعه با رویکرد بودجه ریزی عملیاتی انجام خواهد شد

به گزارش گفتمان به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت در همایش بودجه‌ریزی عملیاتی گفت: برای افزایش بهره‌وری باید به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کنیم.

سخنگوی دولت در ششمین کنفرانس بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، با اشاره به سابقه ۶۵ ساله برنامه‌ریزی برای توسعه در ایران گفت : با وجود اجرای ۲ برنامه هفت ساله از سال ۱۳۲۷ و سه برنامه پنج ساله تا سال ۵۷ و نیز اجرای مجدد برنامه های توسعه از سال ۶۷ هنوز به توسعه یافتگی نرسیده‌ایم و این نشان می‌دهد در اصل برنامه‌ها مشکل نداریم، بلکه در تعیین و اجرای برنامه‌ها مشکل داریم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور بودجه را محمل دموکراسی توصیف کرد و گفت: در واقع بودجه محمل اراده عمومی در نحوه پرداخت است که محل تخصیص آن نیز مجلس شورای اسلامی است.

معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهوردر ادامه با بیان این نکته که بحث‌های نظری بودجه‌ریزی به حد کافی در کشور وجود دارد، افزود: امروز زمان عمل و اراده و فراهم آوردن بستر لازم برای عملیاتی کردن این مباحث است.

نوبخت با اشاره به اهمیت بهره‌وری گفت: با توجه به موانع موجود از جمله تحریم ها در کشور، گاهی امکان تخصیص بودجه در حد مصرف کشور وجود ندارد و در این شرایط باید میزان بهره‌وری را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با این رویکرد باید به سمت بودجه‌ریزی نه بر اساس افزایش بودجه که باید به سمت بودجه‌ریزی به سمت بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد برویم.

نوبخت یکی دیگر از مراحل مهم تخصیص بودجه را تصویب آن در مجلس عنوان کرد و گفت: باید هم در نحوه ارایه بودجه توسط دولت به مجلس تغییراتی داده شود و بیشتر از ماده و تبصره‌های بودجه، وضع موجود را برای نمایندگان مردم تبیین کنیم. همچنین مجلس نیز باید روی اهداف کمی بیشتر متمر‌کز شود.

معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اهمیت نظارت در بحث بودجه افزود: درکنار تبیین وضعیت موجود و تغییر نحوه ارایه بودجه به مجلس باید نقش جدی‌تری برای نظارت اعم از قضایی و حتی نظارت غیردولتی بر بودجه قایل شویم.

نوبخت در پایان افزود: بودجه ریزی سال ۱۳۹۴ و تدوین برنامه ششم توسعه با رویکرد بودجه ریزی عملیاتی انجام خواهد شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45