ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
برنامه های سازمان نظام مهندسی در نامه مهندس ترکان به وزیر راه و شهرسازی
کبر ترکان رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور طی نامه ای به عباس احمدآخوندی وزیر راه و شهرسازی، به تشریح برنامه های سازمان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مهندس ترکان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آستانه برگزاری اجلاس هفدهم هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در نامه ای به دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام برنامه های این سازمان به ایشان تاکید کرد؛ اینجانب براساس دیدگاه های اعضاء محترم شورا و رؤسای محترم سازمان ها که انعکاس دیدگاه های اعضاء محترم هیأت مدیره‏های استانی است، اعلام می‏ نمایم که آرزوی دیرین جنابعالی برای تبدیل سازمان های نظام مهندسی به پایگاه هایی برای ترویج و آموزش مقررات ملی ساختمان و اصول و ضوابط معماری و شهرسازی و ارتقای و بروز‏ رسانی دانش مهندسی و حرفه‏ای اعضا در زمینه ‏های طراحی، اجرا، نظارت، کنترل و بازرسی فنی و همچنین خدمات آزمایشگاهی و برگزاری آزمون های مربوطه فراهم گردیده‏است. 

متن این نامه به این شرح است:

 

بسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر آخوندی

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و تحیت؛

احتراماً، همانگونه که مستحضر هستید، بروز نمودن دانش مهندسی و حرفه‏ای اعضا، احیای معماری ایرانی- اسلامی، ایمنی در ساخت و ساز، طراحی ساختمان ها بر مبنای صرفه‏ جویی در مصرف انرژی و توجه به منافع عمومی و حقوق بهره ‏برداران، ازجمله اهداف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1374 مجلس محترم شورای اسلامی است و از جمله مواردی هستند که جنابعالی همواره بر آن تأکید ورزیده‏اید و به خوبی آگاهید که علیرغم همه تلاش ها و کوشش‏های به عمل ‏آمده در همه این سالها، فرهنگ عمومی ساخت و ساز از جایگاه مطلوبی برخوردار نبوده و نگاه تخصصی در این صنعت حاکم نیست و کیفیت حاصله با هزینه هنگفتی که صرف می‏گردد تناسب ندارد.
سازمان نظام مهندسی ساخ
تمان اکنون در جایگاهی است که می ‏تواند با همراهی همه نهادهای مرتبط با ساخت و ساز و بویژه وزارت راه و شهرسازی، نسبت به تحول در «نظام فنی، اجرایی و کنترلی» حوزه ساخت و ساز کشور گام بردارد. در تحول موردنظر یقیناً باید راهکارهای جدی و عملی برای حصول اطمینان نسبت به تولید ساختمان به دست سازندگان صاحب صلاحیت موردتوجه قرارگیرد. تقویت نگاه ملی در موضوع «صرفه‏ جویی در مصرف انرژی» و لحاظ ‏نمودن آن در طراحی‏ ها، ضرورت استفاده از مهندس ناظر مقیم در کارگاه های ساختمانی متوسط به بالا در جهت منافع بهره‏ برداران، فراهم‏ نمودن زمینه برای اعضا حقیقی سازمان مبنی بر تأسیس شرکت و ارائه خدمت بصورت شخص حقوقی عضو سازمان در زمینه طراحی، پیمانکاری و یا نظارت، توجه به جایگاه «شرکت های صاحب صلاحیت در امر کنترل و بازرسی فنی» بعنوان اعضا حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان و همچنین «شرکتهای صاحب‏ صلاحیت در ارائه خدمات آزمایشگاهی» ازجمله مواردی هستند که در رابطه با تضمین حقوق به ره‏برداران باید در دستور کار قرارگیرد. این موارد و سایر اموری که بستر اجرای صحیح بیمه کیفیت ساختمان (موضوع ماده 168 قانون برنامه پنجم) را فراهم می‏سازد می‏ تواند به نگرانی ‏های مشترک همه مسئولین نسبت به منافع عمومی در صنعت ساختمان پایان بخشد.

اینجانب براساس دیدگاه های اعضای م
حترم شورا و رؤسای محترم سازمان ها که انعکاس دیدگاه های اعضاء محترم هیأت مدیره‏ های استانی است، اعلام می‏ نمایم که آرزوی دیرین جنابعالی برای تبدیل سازمان های نظام مهندسی به پایگاه هایی برای ترویج و آموزش مقررات مل
ی ساختمان و اصول و ضوابط معماری و شهرسازی و ارتقا و بروز‏ رسانی دانش مهندسی و حرفه‏ای اعضا در زمینه‏ های طراحی، اجرا، نظارت، کنترل و بازرسی فنی و همچنین خدمات آزمایشگاهی و برگزاری آزمون های مربوطه فراهم گردیده‏است. همکاری در آموزش همکاران کاردان فنی و تکنیسین‏ها و سایر نیروهای مرتبط با این صنعت در زمینه مقررات ملی ساختمان، می‏ تواند بخشی از برنامه‏ های آموزشی این سازمان در سراسر کشور تلقی گردد.

اکنون که در آستانه برگزاری هفدهمین اجلاس هیأت عمومی قرار داریم و این امیدواری وجود دارد که اجلاس بتواند از رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور محترم بهره‏ مند گردد، اعلام‏ نظر جنابعالی به منظور انسجام فی‏ مابین نهادهای ذیربط، مورد انتظار و موجب امتنان است. ایّام عزّت مستدام باد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45