ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
وام کم بهره به احداث کنندگان هتل
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: دولت تدبیر و امید آماده است با ارایه تسهیلات بانکی برای ساخت هتل و دیگر اقدامات لازم، از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در صنعت گردشگری حمایت کند.

مسعود سلطانی فر در جمع سرمایه گذاران و شرکت کنندگان در همایش فرصتهای سرمایه گذاری برد برد استان البرز در شهر کرج افزود: در این زمینه تفاهم نامه ای میان سازمان میراث فرهنگی و صندوق توسعه ملی ایران امضا شده است. وی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه، سرمایه گذاران در بخش گردشگری تسهیلات بانکی ریالی با نرخ سود 16 درصد و تسهیلات ارزی با نرخ شش درصد دریافت خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه سال گذشته در جهان نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون نفر اقدام به گردشگری کرده اند، گفت: کشورهای مختلف از محل این گردشگری یک میلیارد و 250 میلیون دلار درآمد کسب کردند، در حالی که سهم ایران از این رقم فقط پنج میلیارد دلار بود.

وی افزود: این در حالی است که ایران یک درصد از جمعیت و 10 درصد از جاذبه های تاریخی و فرهنگی جهان را در اختیار دارد و می بایست در سال 92 حداقل 15 میلیارد دلار از درآمد گردشگری جهانی را به عنوان سهم خود دریافت می کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید در سیاست خارجی بزودی شاهد آثار مثبتی در عرصه های مختلف اقتصادی بویژه گردشگری خواهیم بود.

وی یکی از مشکلات حوزه گردشگردی در کشور را سرمایه گذاری برای تاسیس هتل های چهار و پنج ستاره عنوان کرد و گفت: بجز در شهرهای مشهد و کیش که سرمایه گذاری های خوبی در آنها در زمینه هتل شده است، در سایر استانهای کشور این مشکل همچنان به چشم می خورد .

سلطانی فر با بیان اینکه ایران در حال حاضر دارای بیش از یک میلیون بنا و مکان تاریخی است که تنها 32 هزار مورد از آنها شناسایی شده است، اظهارداشت: اگر دیگر بناها شناسایی و آماده پذیرش گردشگر شود ایران به بزرگترین موزه جهانی تبدیل خواهد شد.

سلطانی فر در سفر یک روزه خود به استان البرز علاوه بر شرکت در همایش فرصت های سرمایه گذاری برد برد از کاخ مروارید و دیگر مراکز گردشگری این استان بازدید کرد.

همایش بزرگ فرصت های سرمایه گذاری استان البرز با عنوان برد برد به مدت یک روز با حضور بیش از دو هزار سرمایه گذار داخلی و چند میهمان خارجی از کشورهای لبنان و مالزی برگزار شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45