ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
نظارت باعث کنترل گودبرداری های غیر اصولی شده و عوارض ناشی از گودبرداری ها حدود 85 درصد کنترل شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: نظارت سازمان نظام مهندسی استان تهران 85 درصدی از گودبرداری های غیر اصولی و عوارض ناشی از آن را کنترل کرده است.

ˈسعید غفرانی واعضای هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: نشست امروز به مناسبت نخستین سالگرد اجرای نظام نامه ارجاع کار تشکیل شده است. وی ادامه داد: هدف نهایی سازمان نظام مهندسی هماهنگی با تمام دستگاه های دولتی، شهرداری و تشکل های مردم نهاد برای ایفای نقش بهتر ساخت و ساز ساختمان ها در سطح شهرهای استان تهران است.

غفرانی افزود: طی سال های گذشته سازمان نظام مهندسی در 3 درصد ساخت و سازهای شهری نظارت داشته است در حالی که امروز با ورود مستقیم سازمان با افزایش 10 برابری بر 30 درصد ساخت و ساز ساختمان ها، نظارت و کنترل دارد. وی بیان کرد: باید برای دستیابی به اهداف قانونی نظام مهندسی و کنترل ساختمان به صورت یکپارچه با سازمان ها و ارگان های ذیربط همکاری مستمری داشته باشیم.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ادامه داد: این میزان از نظارت باعث کنترل گودبرداری های غیر اصولی شده و عوارض ناشی از گودبرداری ها حدود 85 درصد کنترل شده است. وی با اشاره به این مورد که تا اجرای این برنامه کنترل مضاعفی بر نقشه های ساختمانی وجود نداشت گفت: در حال حاضر نقشه های ساختمانی به سازمان نظام مهندسی ارسال و کنترل می شود و در صورت بروز مشکل بررسی و به مهندس مشاور برگشت داده می شود و در نهایت نقشه ای اجرا می شود که مورد تایید نهایی سازمان باشد.

غفرانی با تاکید بر اینکه نقشه های ساختمانی در چهار رشته نظام مهندسی کنترل می شود گفت: با مهندسی شدن نقشه های ساختمانی نخستین گام اثرگذار در حوزه حرفه ای سازمان برداشته شد در حالی که در گذشته هیچ نظارتی بر نقشه های ساختمانی وجود نداشت. وی در مورد صدور شناسنامه فنی ساختمان گفت: شناسنامه فنی نقطه عطف حضور مهندسان در عرصه ساخت و ساز است که براساس قانون برای هر ساختمانی باید تهیه شود.

غفرانی افزود: در شناسنامه فنی ساختمان تمام مسائل فنی، اجرایی و طراحی به ریز ملاحظه شده است به عبارتی شناسنامه فنی هویت یک ساختمان است. غفرانی گفت: با وجود شناسنامه فنی است که ساختمان دارای هویت فنی می شود و تمامی وضعیت پنهان و آشکار آن برای خریدار و بهره بردار منعکس و نمایان می شود. وی تصریح کرد: متاسفانه در گذشته عملا نظارتی وجود نداشت، اما در حال حاضر از طریق نظام نامه ارجاع کار مهندسان ناظر و تمام نقشه های مهندسی تحت کنترل از طریق سازمان نظام مهندسی کنترل می شود.

غفرانی با اشاره به اینکه تاکنون 10 شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان های بالای متراژ 1500 متر صادر شده است، گفت: در خصوص دریافت مجوز صدور شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان های با متراژ کمتر از 1500 متر با مسئولان شهرداری تهران در حال مذاکراه هستیم . وی در خصوص رسیدگی به تخلفات ناشی از اجرای ارجاع کار از سوی سازمان بازرسی کل کشور گفت: براساس قانون، سازمان بازرسی کل کشور موظف است از دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند رسیدگی کند.

غفرانی افزود: سازمان نظام مهندسی نیز چون در زیر مجموعه فعالیت های وزارت راه و شهرسازی از این قاعده مستثنی نیست و ملزم به پاسخگویی در زمینه تخلفات و شکایات ناشی از اجرای نظام نامه به سازمان بازرسی کل کشور است.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 45